חדשות בארץ

לראשונה: מאות מיליונים יקוזזו מכספי הרשות הפלסטינית ויועברו לקרבנות טרור

כצעד מבורך המסמן שינוי מדיניות, יחתום היום שר האוצר על 139 מיליוני שקל שיקוזזו מכספי הרשות הפלסטינית ויועברו למשפחות של קרבנות טרור

  • ט"ו טבת התשפ"ג
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יחתום היום (ראשון) על החלטת הקבינט שהתקבלה ביום חמישי האחרון. על פי ההחלטה, כ-139 מיליון שקל יקוזזו מכספי הרשות הפלסטינית ויועברו למשפחות של קרבנות טרור. הכסף יועבר 8 חודשים לאחר פסק הדין בתיק ליטבק, בעקבות סירובם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן וראשי הממשלה הקודמים נפתלי בנט ויאיר לפיד לקיים את פסק הדין.

כזכור, ביום חמישי האחרון אישר הקבינט המדיני-ביטחוני מספר צעדים נגד הרשות הפלסטינית, זאת בעקבות פנייתה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג כדי שיבחן את "חוקיות הכיבוש הישראלי". כתגובה על כך החליט הקבינט שישראל תנקוט בצעדים הבאים: העברה של כ-139 מיליון שקלים מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך קיום פסק הדין בתיק ליטבק, שמפצה משפחות של קורבנות טרור שנרצחו מפיגועי טרור פלסטיני. כמו כן החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון.

בנוסף הוחלט על הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרשות הפלסטינית, בניגוד להסכמים הבינלאומיים" שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל. נוסף על כך יינקטו פעולות מול ארגונים ביו"ש שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת, לרבות פעילות מדינית-משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית.

הבוקר דווח ב-ynet כי שרי הקבינט דרשו בדיון צעדים קיצוניים יותר נגד הרשות – אך אלה נבלמו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הדיווח, נתניהו החליט שהקבינט יסמיך צוות מצומצם שיכלול אותו ועוד ארבעה שרים נוספים, אשר יחליטו על הצעדים המפורטים שיינקטו. הצוות המצומצם יכלול את שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, שר החוץ אלי כהן והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.

בעקבות הדיון, ישראל העבירה מסרים לרשות הפלסטינית לפיהם אין לה עניין בפירוק הרשות – אך במקביל הובהר כי היא לא תעבור בשתיקה יותר על צעדים כמו הפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג. עוד הזהירו כי תהיה תגובה חריפה על כל צעד שכזה.

צעד נוסף של שינוי מדיניות היא החלטתו של שר הביטחון יואב גלנט, ששלל אמש את אישור הכניסה לישראל משלושת בכירי הרשות הפלסטינית: מחמוד אל-עלול, עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח. זאת לאחר שהשלושה נכנסו הבוקר לישראל כדי לבקר בביתו של המחבל כרים יונס, ששוחרר מהכלא לאחר 40 שנות מאסר.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'הרשות הפלסטניתטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה