חדשות בארץ

השופט בדימוס מודריק: תומך ברפורמת לוין, חדשות 12 עשו "מניפולציה עריכתית"

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, השופט עודד מודריק, מותח ביקורת נוקבת על חדשות 12 שלטענתו עשו "מניפולציה עריכתית" והשמיטו דברי תמיכה שהביע ברפורמה של שר המשפטים יריב לוין: "נפלאותיה של תקשורת 'הוגנת'"

  • י"ד טבת התשפ"ג
לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרופ' עודד מודריק, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, מותח ביקורת חריפה על חדשות 12 שלטענתו השמיטו דברים שאמר בעד הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין ויצרו "מניפולציה עריכתית" לפיה הוא מתנגד לה.

מודריק, שהתראיין לכתבה שעסקה בתוכנית שהציג לוין השבוע, כתב אתמול (שישי) בטוויטר: "נפלאותיה של תקשורת 'הוגנת'. אתמול קוים אתי ריאיון מצולם לשם שילובו בכתבה של ערוץ 12 בעניין 'רפורמת לוין' במערכת המשפט. נשאלתי לתגובתי לטענה שהרפורמה תגרום 'מהפכה משטרית' ושפגיעתה במשטר הדמוקרטי מסוכנת ביותר. התבקשתי גם להגיב לרכיבי הרפורמה".

"אמרתי באורח נחרץ שהרפורמה אינה מהפכה משטרית ואינה מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית", הבהיר השופט בדימוס. "הבעתי תמיכה ברוב חלקי הרפורמה (חלקם תוך הצעת שינוי כלשהו) והסתייגות מאחד הרכיבים".

"הכתבה שודרה במהדורת החדשות אמש. בפתיח לכתבה נאמר משהו כעין: בכירים לשעבר במערכת המשפט מביעים הסתייגות חריפה מן הרפורמה המוצעת. אחר כך הוקרנה עמדתו של השופט בדימוס סטרשנוב, שאומנם הביע בחריפות התנגדות לרפורמה וכינה אותה מהפכנית ומסוכנת לדמוקרטיה. בתוך כך שולבה הקרנת קטע קצר מאוד של דברים שלי שבהם ביקורת חלקית מאוד על אחד הרכיבים של ההצעה. כך אירע שבמניפולציה עריכתית הוצאו דבריי מהקשרם ונדמיתי כשותף להסתייגות החריפה של 'בכירים לשעבר'".

"דבר מדבריי אודות זה שהרפורמה אינה 'מהפכה משטרית' לא שודר. גם לא שודרו קטעי התמיכה בהצעה. אינני יודע אם הדבר הוא פרי מלאכתו של כתב או עורך נעדרי כישרון עיתונאי הולם או כוונת מכוון של 'תקשורת מגויסת'", סיכם מודריק.

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "בכתבה נבחר קטע שלא הוצא מהקשרו באשר לעילת הסבירות. לאור עמדתו של השופט מודריק באשר לשאר הסוגיות, נציע לו השבוע להתראיין באולפן באחת מתוכניות החברה לשטוח את עמדתו המלאה".

תגיות:יריב לויןמערכת המשפטהתקשורת הישראליתחדשות 12עודד מודריק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה