פעילות הידברות

הרבנית שרה יוסף: "הבנתי שאני חושבת יותר מדי, וחושבת לא נכון"

בגילוי לב מדברת הרבנית על אתגרים וניסיונות, שהביאו אותה ללמוד על כח המחשבה ולצאת לדרך חדשה בחיזוק נשים אחרות, ומספרת גם על תמיכתו המרגשת של הרב עובדיה זצ"ל בשליחותה

  • י"ב טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"החיים שלי מתחלקים לשניים: לפני החשיבה החיובית ואחרי החשיבה החיובית". כך מתחילה הרבנית שרה יוסף את הריאיון, ויש בדבריה, כפי שתקראו גם בהמשך, מסר מחזק במיוחד, שמצליח להגיע לליבן של נשים ונערות מכל המגזרים. הרבנית היא חרדית מבית, שעברה סוג של מהפך בחייה. לרוב, נוהגים לספר על מהפך בחייהם של בעלי תשובה וגרי צדק, אך גם הרבנית, רעיית הגאון הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה זצ"ל, שהינו פוסק הלכה ורבה של העיר חולון, עברה שינוי לטובה, שהפך לשליחות. הרבנית מתארת את השלב הראשון בשליחות, שהתחיל בתקופה שהיא כבר מסרה שיעורים לנשים בנושאי אמונה ובטחון, אך היא הרגישה שלעיתים עבורה המסרים החשובים נשארים בעולם השכל, ועדיין אינם יורדים ללב.

"היו זמנים שבהם כמו כל אדם, גם אני התמודדתי עם כמה אתגרים בו בזמנית. אכן ראיתי פעם אחר פעם כיצד מחשבה יוצרת מציאות, וכיצד אני זוכה לקיים את הפסוק: 'אשר יגורתי - בא לי'.  זה הביא אותי לחפש תשובה, מדוע קורים הדברים כך, ומדוע מתגשמות המחשבות השליליות."

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"המקום שירדתי בו – עליתי בו לאחר מכן"

כך, לפני כ-30 שנה, יצאה הרבנית יוסף למסע של לימוד וגילוי כוחה של המחשבה וכוחו של התת-מודע, דבר שהיה נדיר מאוד בזמנו. "הגעתי למודעות שאני חושבת יותר מדי, וחושבת לא נכון," מסבירה הרבנית מדוע היא בחרה בנתיב הזה, ומתארת כי בהתחלה היא לא חשבה שהיא תלמד נשים אחרות את סוד המחשבה הטובה. "בתחילה, הלכתי באמת לעזור לעצמי ללמוד את כח המחשבה, ואכן, ברוך ה' הצלחתי ליישם את המחשבות הטובות ולגרום להן להשפיע על חיי. לאחר שהקרובים לי ראו את השינוי לטובה, התחילו בנות המשפחה, האחיות, הגיסות, החברות והמכרות לבקש עצות טובות. שמחתי לעזור. נוכחתי לדעת שאני אוהבת ללמד את כח התודעה ואת רזי המחשבה הטובה, אך גם הבנתי שאי אפשר לייעץ על רגל אחת. בסופו של דבר, ברוך ה', הדברים הגיעו לידי כך שזכיתי ללמד את הנושא בארץ ובעולם במקומות רבים, וזכיתי גם לכתוב שני ספרים."

 

על הרב עובדיה: "בכל פעם שבאתי לביתו, הוא בירך אותי, שאמשיך לחזק את בנות ישראל"

על יחסו של הרב עובדיה זצ"ל לשליחות שלה וללימודים שלה על כח המחשבה מספרת הרבנית יוסף שהרב תמך, עודד וחיזק. "בכל פעם כשבאתי לביתו, הוא בירך אותי, שאמשיך לזכות את הרבים ולחזק את בנות ישראל באמונה ובביטחון. לשמחתי, נודע לי שהספר שלי היה מונח על שולחנו." 

כמו במקרים רבים של אנשי שליחות, החוויה והתמודדות האישית בנושא מסוים, הלימוד וההתמקצעות בו, הם שהופכים לכח המניע את השליחות, והם שיוצרים את החיבור העמוק של קהל הנשים שמקבלות את התוכן, ומאמינות בכוחו בזכות הניסיון האישי של בעלת השליחות.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בואי לפגוש את הרבנית שרה יוסף ולשמוע על הידע שיתן לך כח. הצטרפי ליום עיון על בניין הבית הפנימי ותעצומות הנפש של האישה היהודית. לחצי כאן או התקשרי 073-222-1280

"במהלך הלימודים התוודעתי גם לתורת החסידות. הבעל שם טוב ורבי נחמן מברסלב דיברו הרבה על כח המחשבה, ועל כך ש'בדרך שאדם רוצה לילך – מוליכים אותו'. בתורה נאמר: 'ראה, נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע', ולאחר מכן נאמר: 'ובחרת בחיים'. נכון, יש דברים לא טובים בעולם, אבל הקב"ה נותן לנו את הבחירה לבחור בטוב, ואז הקב"ה מראה לנו את הטוב. בנוסף, אנחנו יודעים שכשהקב"ה נותן ניסיון לאדם - שם הוא גדל, ואכן כפי שגיליתי בעצמי - המקום שירדתי בו – עליתי בו לאחר מכן."

 

מעשה אחד ביום, שמשפיע על כל היום לטובה

מניסיונה, רואה הרבנית יוסף כי קיימים מקרים רבים בהם נשים מתחילות את יומן בדכדוך ובחוסר מוטיבציה. " במקרים האלו ישנה שאלה פשוטה שכל אישה חייבת לשאול את עצמה: 'מה אני מרגישה בדיוק ומדוע?' במצבים רבים נשים לא תמיד עוצרות לשאול את עצמן לעומק מדוע הן מרגישות לא טוב. הן ממשיכות לנוע עם המצב השלילי והלא טוב, וזה גורר אותן למצבים אחרים לא טובים."

למה זה חשוב שאישה תשאל את עצמה מה היא מרגישה בדיוק?

"אם אישה שואלת את עצמה, אז היא יכולה גם לבדוק למה זה קורה לה, ולהבין מה מטריד אותה באמת. יכול להיות שהיא חוששת ממשהו, כועסת על משהו, יכול להיות שזה בגלל ידיעה חדשותית, שגרמה לה למצב רוח לא טוב, וכן על זה הדרך, ואז הכל מסתבך לה, היא נגררת עם התחושה הרעה. ניקח למשל דוגמה מצויה שבה אמא עובדת נשארת בבית לטפל בילדיה שנדבקו בשפעת.

 

הקשר עם הידברות: "נשים מכל גווני הקשת מגיעות לתוצאות טובות"   
"היא יכולה לשדר אליהם חוסר סבלנות רק בגלל התסכול שסדר היום שלה השתנה, ושהיא חוששת שמא לא תספיק את שאר המשימות בגלל הטיפול בילדים, אז היא מטפלת בילדים בלי חשק ועם אנרגיה שלילית. כך אנחנו ממגנטות אלינו אנרגיות שליליות ודברים שליליים לחיים, אבל כשאישה עוצרת לרגע, ומבינה שהשורש לחוסר הסבלנות לילדים הוא תסכול של 'שיבוש' סדר יומה, היא מצליחה להחזיר את השמחה הביתה, כשהיא נותנת מקום בנפש להבין את התסכול, ואז לשנות חשיבה ולהפנים מרצון שהיום הולך להיות יום בלי ביצוע של הרבה משימות שוטפות, אלא טיפול בילדים באהבה ובשמחה. רק צריך לעצור לרגע".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בשבוע הבא תשתתף הרבנית בימי עיון מטעם הידברות, ובהם נשים תקבלנה כלים פשוטים לאיכות חיים של שמחה ורוגע במצבים שונים ומאתגרים. "בארגון הידברות עושים עבודת קודש, ומגיעים לכל אחד ואחת. הפעילות לא מוגדרת למגזר מסוים או לסוג מסוים של אנשים ברמה רוחנית כלשהי. להיפך, ברוך ה', רואים תוצאות טובות אצל כל עם ישראל.

באותה מידה, גם מתוך הניסיון בכל הקבוצות שהנחיתי, יש מגוון של נשים בכל רמות הרוחניות, וב"ה כולן רואות תוצאות טובות מבחינה מעשית וגם מבחינה רוחנית."

בואי לפגוש את הרבנית שרה יוסף ולשמוע על הידע שיתן לך כח. הצטרפי ליום עיון על בניין הבית הפנימי ותעצומות הנפש של האישה היהודיתלחצי כאן או התקשרי 073-222-1280

תגיות:חשיבה חיוביתהרבנית שרה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה