חדשות בעולם

הזוי: התחזתה לגופה כדי לא לשלם חוב של 268 דולר - וזה מה שקרה בסוף 

נפלה לתרמית ברשת, והחליטה לשתף את המקרה שלה לטובת אחרים

אא

המקרה הזה מסעיר את אינדונזיה - ולא בכדי. 

לכולנו קשה להחזיר הלוואות, אבל מה שאישה בשם ליזה פרמיטה עשתה כדי להתנער מתשלום החוב שלה - עולה על כל דמיון. 

הכל התחיל כשליזה לוותה ממכרה שלה בשם מאיה גואנוואן - סכום של 268 דולר. היא הבטיחה כמובן שתחזיר מהר, ומאיה האמינה לזה היות והיו להן מכרים משותפים בפייסבוק, שהכירו את ליזה ואישרו שהיא אדם טוב. 

כמה שווה 268 דולר ברופי אינדונזי? גם לנו היה קשה להאמין לזה: 4.2 מיליון! 

כן, כן, אתם שומעים טוב מאוד. את הסכום האסרטונומי הזה הלוותה מאיה לחברה וירטואלית, רק על סמך 'מה ששמעתי מחברים עליה'. אלא שכבר בחודש הראשון שבו הייתה צריכה להחזיר חלק מסכום ההלוואה - התחילו בעיות. 

"היא ביקשה להאריך את זמן ההלוואה", מספרת מאיה בראיון שנעשה עמה לאתר חדשות מקומי בשם Tribun-Medan. "היא אמרה שקשה לה להחזיר את הסכום, שהיא לא עובדת עכשיו. כל מיני תירוצים. עד שבסוף נמאס לי. פניתי אליה בצורה לא יפה, ודרשתי שתחזיר את הכסף. סיכמנו על תאריך שבו היא מחזירה לי את החוב".

אלא שזמן קצר לפני בוא התאריך הנקוב - הפתעה גדולה חיכתה למאיה, שכאמור יצרה קשר עם ליזה דרך הפייסבוק. 

"פתאום ראיתי פוסט שמודיע כי ליזה מתה", היא אומרת. "מי שפרסם את הפוסט הזה היא הבת שלה, שכתבה שם שליזה נהרגה בתאונת דרכים בפתאומיות".

ואם זה לא מספיק הזוי, הרי שליזה הגדילה לעשות כשפרסמה את התמונה של עצמה, כשהיא שוכבת על מיטת בית חולים כשעיניה עצומות - לכאורה רואים את הגופה שלה. 

"נדהמתי מכל זה. איך זה יכול להיות שרגע אחד אנחנו מדברות, היא מבטיחה להחזיר לי את הכסף ופתאום היא מתה?", משחזרת מאיה ההמומה. "בהתחלה האמנתי, אבל ככל שחקרתי את זה הבנתי שזה פשוט לא יכול להיות. התחלתי לחשוד כי התמונה של ה'גופה' נראתה במצב טוב מדי, וחוץ מזה - למה שמישהו יפרסם תמונה של גופה בפייסבוק? זה היה נראה לי לא הגיוני".

מאיה החליטה לשתף את המקרה שלה ברשת, ונדהמה לגלות כי נפלה לתרמית של נוכלת שמצאה דרך קלה לסחוט ממנה את הכסף - זאת למרות שליזה עדיין לא פרסמה הודאה במעשה ולא חרטה עליו. 

תגיות:ויראליגופההתחזותהזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה