חדשות יהדות

ה’שטיק’ החדש של עיריית תל אביב: ’מלשינון’ נגד כפייה דתית

יוזמה חדשה (וממש לא ברוכה) של סגן ראש עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי - מסעירה את הרשת: 'חילוני - פון' או 'מלשינון', שמטרתו אחת היא: לאפשר לתושבים חילונים בעיר לדווח על מקרי כפייה דתית שהם נתקלים בהם במרחב הציבורי בעיר

בעיגול: סגן ראש עיריית תל אביב, ראובן לדיאנסקי בעיגול: סגן ראש עיריית תל אביב, ראובן לדיאנסקי
אא

יוזמה חדשה (וממש לא ברוכה) של סגן ראש עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי - מסעירה את הרשת. 

הבוקר (רביעי) השיק לדיאנסקי מוקד מיוחד בשם 'חילוני - פון' או 'מלשינון', שמטרתו אחת היא: לאפשר לתושבים חילונים בעיר לדווח על מקרי כפייה דתית שהם נתקלים בהם במרחב הציבורי בעיר. 

"נתקלתם בהדתה בחינוך? במיסיונרים שמשדלים את ילדיכם בכניסה לבית הספר? בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי? באיסור הכנסת חמץ לבית החולים? התקשרו אלינו מיד ל'חילוני - פון'. כל פנייה תטופל במלוא הרצינות" - כך פרסם לדיאנסקי במודעה מטעמו ומטעם סיעת 'חי - חילונים ירוקים' בתל אביב. 

עוד הוסיף במודעה כי הקים את המוקד מפאת הדאגה לציבור החילוני בעיר. "קיימת היום סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב", כתב. "אני מתייחס במלוא הרצינות לכוונות ולאמירות של גורמים חשוכים וקיצוניים. אסור להקל ראש בתופעות שנראות לכאורה שוליות כי ראינו שהן עלולות להפוך לזרם מרכזי ומסוכן. כבר היום ישנן תופעות הדתה בתל אביב ויש להתייחס לכך במלוא הרצינות - זה לא משהו תיאורטתי. זה קורה כל הזמן בתל אביב. אני מתחייב לשמור על תל אביב חילונית".

עוד ממשיך לדיאנסקי ואומר כי ה'סכנה' הזו "מחייבת אותנו לשמור על אופי החיים הליברליים שלנו ולהילחם בכל האמצעים הדמוקרטיים שעומדים לרשותנו, על זכויות אדם, שוויון, ועל החופש של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות את חייו על פי בחירתו ומצפונו".

מעיריית תל אביב טרם נמסרה תגובה על הדברים. 

 

תגיות:תל אביבכפייה דתיתמלשינון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה