חדשות בארץ

דרעי ליועמ"שית: לשלול אזרחותם של רוצחי החייל אברהם ברומברג הי"ד

השר דרעי פנה ליועמ"שית בבקשה שתפעל למימוש סמכותו לביטול אזרחותם של רוצחי החייל אברהם ברומברג הי"ד, הצפויים להשתחרר מהכלא בימים הקרובים: "לא יעלה על הדעת כי אנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית"

  • י' טבת התשפ"ג
דרעי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים והבריאות, המשנה לראש הממשלה אריה דרעי, פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וביקש ממנה לפעול למימוש סמכותו על פי חוק האזרחות לבטל את אזרחותם הישראלית של המחבלים כרים ומאהר יונס, רוצחי החייל אברהם ברומברג הי"ד בסוף שנת 1980. השניים צפויים להשתחרר מהכלא בימים הקרובים, לאחר 40 שנים בכלא.

דרעי ציין במכתבו כי עם כניסתו למשרד הפנים הובא לידיעתו דבר שחרורם הקרב של שני המחבלים. השניים העלו את החייל לרכבם בעת שעשה את דרכו מביתו לבסיס בו שירת, חטפו את נשקו, ירו בו ולאחר מכן זרקו אותו מהרכב לגסוס למוות בצד הדרך.  

"לא יעלה על הדעת כי אנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית, וביטול האזרחות יהיה בו מסר חשוב, כאשר מדובר במי שהפכו לסמל בגין ביצוע מעשי טרור נפשעים אלה", כתב דרעי במכתבו לבהרב מיארה. "הדברים מקבלים משנה תוקף ככל שמדובר במי שעושים שימוש באזרחותם הישראלית לשם פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה". 

שר הפנים חתם את מכתבו בבקשה מהיועצת המשפטית לממשלה שתפעל לביטול האזרחות: "לאור כל האמור לעיל, ועל מנת להפעיל את סמכותי לפי חוק האזרחות, אבקש כי תפעלי לביטול האזרחות בדרך של פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים".

תגיות:טרוראריה דרעיגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה