נפלאות הבריאה

למה לבכות? הכל על הבכי והדמעות

בפרשתנו, יוסף ובנימין בוכים זה על צוואריו של זה. מדוע אנחנו בוכים, ומה בעצם יש בדמעות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הדמעות הן הפרשות שיוצאות מן העיניים שלנו כמעט כל הזמן. הן מורכבות בעיקר ממים, מגלוקוז (סוכרים) וממלחים. לעיתים אנו תוהים למה הדמעות מלוחות, אך למעשה, זה רק מפני שהדמעות הן נוזל הגוף היחיד שאנו טועמים... הדמעות מכילות ריכוז של מלחים בדומה לזה שקיים בדם ובזיעה שלנו.

הדמעות מופרשות בדרך כלל כדי להגן על העיניים ולנקות אותן. השטיפה של העין, יחד עם המלחים שבדמעות, מסלקים חיידקים שמסתננים אל העיניים דרך עצמים שונים שהעין נחשפת אליהם. כאשר גרגר חול, למשל, נכנס לעין, מרגישים בדרך כלל שהעין מתמלאת בדמעות, שנועדו לסייע בסילוק של הגרגר מתוך העין. הדמעות גם מסייעות בשמירה על הלחות של העין.

לעיתים הדמעות מופרשות באופן מוגבר כתגובה לאלרגיה, או לחשיפה לחומרים חריפים כמו אדי בצל וכדומה.

אך מדוע אנחנו בוכים?

בעוד הפרשה של דמעות הגנה קיימת גם אצל בעלי חיים רבים, הרי שבכי הוא תופעה ייחודית לבני האדם. אנו בוכים כאשר אנו חווים עצב או פגיעה, ולעיתים גם כשאנחנו חווים שמחה והתרגשות. הבכי הוא דרך של הגוף ליצור פורקן לרגשות, והוא מעניק לנו תחושת שחרור והקלה. אין כמו לשטוף פנים אחרי בכי הגון...

ישנם חוקרים מתחום הביוכימיה אשר טוענים שהדמעות שמופרשות בזמן בכי, תפקידן לנקז מהגוף חומרים לא בריאים שהגוף מייצר כאשר אנחנו נמצאים במצוקה או בטלטלה רגשית. זוהי אחת הסיבות לכך שמומחים בתחום הנפש ממליצים שלא להימנע מבכי במצבים שמעוררים עצב או במצבי פגיעה שונים.

תגיות:בכינפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה