חדשות בעולם

עדויות מחרידות מחרסון: "היינו חייבים לצעוק 'יחי פוטין' או לקבל 50 מלקות"

מנהל בי"ח בחרסון מתאר את העינויים הקשים שעבר על ידי צבא רוסיה: "ספגנו מכות רצח. רבים נרצחו תוך כדי עינויים"

  • ט' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר ליאוניד רימיגה, מנהל בית חולים מרכזי בחרסון, העניק ראיון לכתבי ynet רונן ברגמן וזיו קורן, ותיאר את החיים במשך 8 חודשים נוראיים של הכיבוש הרוסי בחרסון.

המודיעין הרוסי הפעיל בחרסון מרכזי מעצר וחקירות כדי לאתר נאמנים לאוקראינה, ולכפות עליהם את השלטון החדש. כיוון שרימיגה לא הסכים לחתום על נאמנותו לרוסיה ולמשטר החדש, וסירב להוריד את דגל אוקראינה שתלוי מעל בית החולים שלו – הוא ספג עינויים קשים. "יום אחד הגיעה כיתת חיילים והמפקד שלהם דרש ממני להוריד את דגל אוקראינה ולתלות במקומו את דגל הפדרציה הרוסית. הודעתי לו שזה לא בא בחשבון ושזה לא יקרה. בתגובה הוא אמר לי שאם לא אעשה זאת הוא יעמיד אותי אל הקיר פה בבית החולים והם יירו בי לעיני כל הצוות שלי", שחזר רימיגה וציין כי אנשים רבים נרצחו תוך כדי עינויים או הוצאו להורג, כפי שעולה מקברי אחים שנחשפו במקומות בהם נסוג הצבא הרוסי.

רימיגה שהה 6 שבועות במרכז הפטריוטים ועבר עינויים קשים. "בכל פעם שנפתחה דלת התא, הם הכריחו את כל השבויים לצעוק: 'תחי רוסיה' ו'יחי פוטין', ומי שהעז לא לצעוק, היו מוציאים אותו למסדרון והוא היה חוטף שם 50 מלקות", תיאר רימיגה.

רימיגה שחזר את העינויים הקשים שעבר: "אחרי זמן מה בחקירות ובעינויים פיתחתי שיטה להבין אם אני הולך לחטוף עכשיו, או שיש לי כמה שעות של מנוחה מהמכות", אמר כשדמעות זולגות מעיניו. "אם בסוף החקירה, החוקר הרוסי היה אומר לשומרים 'קחו אותו חזרה לתא', הייתי יודע שהפעם ניצלתי. אם הוא היה אומר להם שהוא יוצא וצריך לחכות קצת, אז הייתי יודע שהדבר הבא יהיו מכות רצח שיונחתו עליי".

הרוסים דרשו מרימיגה להיכנע ולחתום שהוא מכיר בשלטון הרוסי, אך הוא לא נכנע. בתגובה הם הודיעו לו שהוא יועבר בקרוב לעיר בתוך רוסיה שם הוקם בית משפט מיוחד לשפוט את האויב. למרות שהיה בטוח שהם עומדים לרצוח אותו, החליטו הרוסים לשחררו.

תגיות:חרסוןמלחמת רוסיה אוקראינהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה