חדשות בארץ

תשובת הממשלה לבג"ץ: ההתיישבות היהודית בחומש תוסדר. חוק ההתנתקות ישונה

בהתאם להסכמים הקואליציוניים, הודיעה המדינה לבג"ץ כי היא מתכננת לבטל את חוק ההתנתקות בחומש שצפון השומרון, ומבקשת לשם כך דחייה של 3 חודשים

  • ט' טבת התשפ"ג
(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)(צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
אא

הודעה דרמטית: המדינה הודיעה הבוקר (שני) לבג"ץ כי בהתאם להסכמים הקואליציוניים היא מתכוונת לבצע "תיקוני חקיקה" להוראות חוק ההתנתקות בצפון השומרון הנוגעות לשהות ישראלים ביישוב חומש. זאת במטרה לאפשר את המשך פעילות הישיבה במקום.

בתשובת המדינה נאמר כי השינויים צפויים להשפיע ישירות על העתירה הדורשת לפנות את חומש ועל כן היא מבקשת זמן נוסף לקדם את החקיקה במהלכו יעדכנו נציגיה על התקדמות ההליכים. "הדרג המדיני מודיע שבהתאם להסכמים הקואליציוניים בכוונתו לפעול לתיקון ההוראות הנוגעות לשהות ישראלים במאחז חומש ולהסדרה שלו. השינויים ישפיעו ישירות על העתירה והמדינה מבקשת זמן נוסף שבמהלכו יעדכנו על ההתקדמות", לשון הודעת המדינה.

שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' פרסמו הודעה משותפת: "שינוי כיוון: הממשלה בעד חומש", כתבו השרים. "בהמשך לסיכום הקואליציוני של הליכוד והציונות הדתית, גיבשו השרים גלנט, סמוטריץ' ולוין עמדת מדינה שהוצגה היום בדיון בבג"ץ בעניין הישיבה בחומש.

"במסגרת התשובה מבהירים השרים כי בכוונת הממשלה לבצע תיקוני חקיקה ולגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה במקום בהתאם לחוק", לשון ההודעה.

בארגון "יש דין" מיהרו להגיב: "הסדרת מאחז חומש היא הפרת של החוק הבינלאומי, ותעמיק את הדיכוי והנישול של התושבים הפלסטינים בעלי האדמות במקום, המאחז חומש נמצא על קרקע פרטית ולא ניתן להסדירו. כך נראים גזל וגניבה ברשות החוק״.

נזכיר כי לפני מספר חודשים הודיע שר הביטחון לשעבר בני גנץ לבג"ץ כי דין חומש להתפנות, אך ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה עקב הסמיכות לבחירות.

תגיות:חומשממשלהבג"ץהתיישבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה