סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר בשיחה עם האיש שמאחורי הסכמי אברהם

"זה לא הוגן להגיע למסקנות כל כך אפלות ודרסטיות עוד לפני שהממשלה בכלל החלה למשול. אני אישית מאמין שישראל תמשיך לשגשג ולהתפתח ולהיות אור לעולם"

ג'ייסון גרינבלט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ג'ייסון גרינבלט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ערב השבעת הממשלה, פגשתי בשבוע שעבר את ג'ייסון גרינבלט, בירושלים. האיש מאחורי הסכמי אברהם, שהיה השליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון, מודאג. הוא מודאג מכך שהדמוקרטים כל כך מודאגים. הוא בדיוק פרסם ב-Arab News מאמר שקורא להפסיק את נבואות החורבן על ישראל. את המסרים המרגיעים שלו לחברים האמריקניים, נדמה לי שכדאי שישמעו גם בישראל.

"הרבה אנשים בארה"ב, משני צדי המתרס, לא אוהבים כל חבר בקונגרס, אבל הם לא מחזירים את הדרכון שלהם ולא קורעים את החוקה", הוא אומר. "גם לי לא נוח עם חלק מהמעשים והדיבורים של איתמר בן גביר. אני מקווה שהוא התבגר והתמתן כמו שהוא טוען, אבל גם אם לא נעים לי עם בן גביר – אני לא מוותר על אהבתי ותמיכתי במדינת ישראל. הרי אני גם לא מסכים עם חלק מהמדיניות של ג'ו ביידן, ואני מתעב חלק מהדברים שנאמרים באגף הרדיקלי של המפלגה הדמוקרטית, אבל אני נשאר פטריוט אמריקאי".

ואז הוא מפליג למחוזות רחוקים יותר, שדורשים להוסיף את המילה "להבדיל": "אני גם מתעב את העובדה שאבו-מאזן משלם לפלסטינים שרצחו יהודים, אבל עדיין הייתי עובד איתו ועם הפלסטינים ומנהיגיהם כדי לנסות לשפר את חייהם. אנחנו לא שורפים את הכול רק בגלל שאנחנו לא מסכימים עם חלק מבעלי הכוח".

גרינבלט תוקף בחריפות את תומס פרידמן, שפרסם בניו יורק טיימס מאמר שהוא כמעט הספד על ישראל. "זה לא הוגן להגיע למסקנות כל כך אפלות ודרסטיות עוד לפני שהממשלה בכלל החלה למשול. אני אישית מאמין שישראל תמשיך לשגשג ולהתפתח ולהיות אור לעולם". וכאחד מאדריכלי הסכמי אברהם הוא מוסיף שלצד התסריטים הפסימיים, הוא מהמר על תסריט אופטימי: עוד מדינות ערביות יצטרפו בקרוב להסכמים ההיסטוריים.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה