חדשות בארץ

"כל אחד דואג לעצמו": מפלגות האופוזיציה במו"מ ישיר מול הליכוד על תפקידים בכנסת

לאחר שהמחנה הממלכתי, חד"ש-תע"ל וישראל ביתנו סגרו עם הליכוד על חלוקת התפקידים בכנסת, הליכוד מנהל מו"מ נפרד עם מפלגת העבודה

  • ט' טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מפלגת הליכוד מנהלת משא ומתן עצמאי עם מפלגות האופוזיציה המחנה הממלכתי והעבודה, כדי מסלול "עוקף לפיד" ובכך להחליש את כוחו של יו"ר האופוזיציה – כך דווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

לפי מקורות בכנסת, הליכוד כבר סגר עקרונית עם המחנה הממלכתי, חד"ש-תע"ל וישראל ביתנו את חלוקת התפקידים המתוכננת, ומנהל משא ומתן נפרד עם מפלגת העבודה, במטרה להשאיר את יש עתיד לייצג רק את עצמה ואת רע"מ.

מפלגות האופוזיציה מעוניינות אף הן במשא ומתן ישיר עם הליכוד, על מנת למקסם את הרווחים שלהם, ולקבל תפקידים משמעותיים הניתנים לאופוזיציה, ביניהן: תפקיד סגן יו"ר הכנסת וראשות הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

במהלך זה תיפגע מפלגת יש עתיד, ותקבל פחות תפקידים ממה שיכלה לקבל במידה והאופוזיציה היתה מאוחדת.

ח"כ באחת מסיעות האופוזיציה אמר: "ברגע שבמחנה הממלכתי שברו את השורות והבהירו שהם דואגים לעצמם, למה שרק אנחנו נשתעבד ליש עתיד? הם במילא דואגים רק לעצמם".

אמנם רק לפני שבוע שידרו ראשי האופוזיציה חזית אחידה. בסרטון משותף שפרסמו לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי ועבאס נאמר כי "ננהל ביחד מאבק נגד הממשלה החשוכה והאנטי דמוקרטית המוקמת בימים אלה, שתפרק את ישראל מבפנים. כשנחזור לשלטון, אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית". כעת נראה כי החזית, שכביכול אחידה, מפוצלת לחלוטין. כזכור, כבר בזמן ההמלצות בבית הנשיא, סירבו מרבית מפלגות האופוזיציה להמליץ על לפיד כמועמד להרכבת הממשלה.

תגיות:אופוזיציההליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה