חדשות בעולם

מתקפת טילי שיוט וכטב"מים איראניים מתאבדים על קייב: "העולם לא יסלח לכם על הטרור"

מתקפת פיצוצים בקייב: מתקפת כטב"מים איראניים בקייב בליל השנה החדשה. זלנסקי לרוסים: "פוטין שורף את העתיד שלכם"

  • ח' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתקפת טילים על קייב: במהלך הלילה (ראשון) נשמעו אזעקות רבות בקייב ובסביבתה, כאשר רוסיה שיגרה עשרות טילי שיוט וכטב"מים איראניים מתאבדים מתוצרת איראן.

מושל קייב אולכסיי קולבה עדכן הבוקר כי המחוז הותקף על-ידי כטב"מים. בדיווח של הרשויות נמסר כי 23 כלי טיס ששיגר האויב הושמדו. טרם דווח על נפגעים בירי לקייב. שברי טיל שיורט גרם נזק למכונית במרכז העיר. בנוסף נשמעו הלילה פיצוצים גם במחוז חרסון בדרום אוקראינה ובמחוז ז'יטומיר בצפון המדינה.

חיל האוויר האוקראיני דיווח הבוקר כי השמיד 45 כטב"מים איראניים ב-2 הלילות האחרונים. הבוקר עדכן הצבא כי ביממה האחרונה שיגרה רוסיה 31 טילי שיוט וביצעה 12 תקיפות אוויריות ברחבי המדינה. אתמול דיווחה אוקראינה על מטח של יותר מ-20 טילי שיוט שנורו לקייב ולאזורים אחרים במדינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא הלילה נאום, ובו איחל לאוקראינים לנצח במלחמה, שסופה לא נראה באופק. "אמרו לנו: 'אין לכם אפשרות אחרת חוץ מלהיכנע'. אנחנו אמרנו: 'אין לנו אפשרות אחרת אלא לנצח'. אנחנו נלחמים כיחידה אחת, כל המדינה כולה, כל המחוזות שלנו. אני מעריץ את כולכם", אמר זלנסקי.

"אנחנו נלחמים ונמשיך להילחם, למען מילת המפתח: 'ניצחון'. אני רוצה לאחל לכולנו דבר אחד: ניצחון. זה הדבר המרכזי, זו משאלה אחת לכל האוקראינים", הוסיף הנשיא האוקראיני ואמר כי "רוב הטילים הרוסיים מיורטים על-ידי כוחות ההגנה האווירית שלנו. בלי מערכות ההגנה האווירית מספר הקורבנות היה שונה, גדול בהרבה - וזו עוד הוכחה שהתמיכה של העולם באוקראינה חייבת לגדול".

במהלך הנאום עבר זלנסקי לדבר בשפה הרוסית ואמר לציבור הרוסי: "המנהיג שלכם רוצה להראות לכם שהוא מנהיג מהחזית, ושהצבא שלו מאחוריו. אבל האמת היא שהוא מסתתר. הוא מסתתר מאחורי הצבא שלו, הטילים שלו, והחומות של המעונות והארמונות שלו. הוא מסתתר מאחוריכם, והוא שורף את המדינה שלכם ואת העתיד שלכם. אף אחד לא יסלח לכם על הטרור, אף אחד בעולם לא יסלח לכם על זה. אוקראינה לא תסלח.

"כל המלחמה הזאת שאת מנהלת, רוסיה, היא לא מלחמה נגד נאט"ו, כפי שהתועמלנים שלכם משקרים. זה לא מלחמה למען משהו היסטורי. זאת מלחמה של אדם אחד שרוצה להישאר בשלטון עד סוף חייו. ומה שיקרה לכם, אזרחי רוסיה, לא מדאיג אותו", לשון הנשיא האוקראיני.

תגיות:רוסיהאוקראינהכטב"מים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה