חדשות בארץ

נתניהו: "ההחלטה הבזויה בעצרת האו"ם לא תחייב את הממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג על מנת לקבל חוות דעת בנושא "הכיבוש הישראלי" ביהודה ושומרון

נתניהו (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)נתניהו (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (מוצאי שבת) את החלטת העצרת הכללית של האו"ם לבקש מבית הדין הבינלאומי בהאג חוות דעת בנוגע למשמעות המשפטית של "הכיבוש הישראלי" ביהודה ושומרון. בהחלטה תמכו 87 מדינות, 26 התנגדו ו-53 נמנעו.

"ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל", הצהיר נתניהו. "העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הנצחית בירושלים, ושום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו".

בהצהרתו המדינית הראשונה מאז נכנס לתפקידו, ציין נתניהו כי בימים האחרונים קיים שיחות עם מנהיגים בעולם, ובעקבות כך הם שינו את הצבעתם: "יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בחודש נובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו או נעדרו - הם היו במיעוט. כעת, לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתן, וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות. אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם, ואלה שלא תמכו בפלסטינים היו רוב המדינות החברות באו"ם".

שר החוץ אלי כהן הגיב אף הוא על החלטת עצרת האו"ם ואמר כי מדובר ב"החלטה אנטי-ישראלית שמעניקה רוח גבית לארגוני הטרור ותנועת ה-BDS האנטישמית ופועלת נגד העקרונות המוסכמים על האו"ם עצמו".

כהן הוסיף כי "היוזמה הזו היא טעות נוספת של ההנהגה הפלסטינית, אשר במשך שנים תומכת ומסיתה לטרור ומובילה את עמה בדרך שפוגעת בפלסטינים עצמם ובאפשרות לפתרון הסכסוך. במקום לפעול לטובת האוכלוסייה הפלסטינית ולהילחם בטרור, ההנהגה הפלסטינית מקדמת מאמצים חסרי תוחלת לפגוע בישראל. ההחלטה הזו לא תשנה את המצב בשטח ולא תמנע מאיתנו להמשיך להילחם בטרור, להגן על אזרחי ישראל ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל".

"ישראל מצפה מהאו"ם לדחות את הניסיונות הפלסטיניים לפוליטיזציה של מוסדות האו"ם אשר פוגעת במעמדם הבינלאומיים וביושרתם. אני מודה לעשרות המדינות שלא תמכו בהצעה. מדינות אלה מבינות כמונו כי ההצעה הפלסטינית אינה מובילה לפתרון הסכסוך ורק תוביל להקצנה והסלמה בשטח. אנחנו מודים לידידנו הרבים, ובראשם ארצות הברית, על המאמצים למנוע קבלת ההחלטה. אני רוצה להודות לגם לאנשי משרד החוץ, בארץ ובנציגויות ישראל ברחבי העולם, ולגורמים הרבים שהתגייסו למאמץ הדיפלומטי שהביא לכך שמרבית מדינות העולם לא תמכו ביוזמה הפלסטינית".

"ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם היא רק שלב במאבק", סיכם כהן. "אני ומשרד החוץ מחויבים להמשיך ולהילחם בקמפיין הדה לגיטימציה שמתנהל נגד ישראל".

תגיות:האו"םבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה