חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת | הדלק, החשמל, הארנונה ועוד: אלו ההתייקרויות שייכנסו מחר לתוקף

אלו המוצרים והשירות שיתייקרו החל ממחר בבוקר, סמוטריץ' נאבק ביוקר במחיה, דרעי החליט: תיירים מסין יעברו בדיקות קורונה. קבלו את סיכום חדשות השבת

  • ז' טבת התשפ"ג
אא

יוקר המחיה: התייקרויותיהם של החשמל, המים, הדלק, מיסי הארנונה והרכבים החשמליים, ייכנסו לתוקפם מחר (ראשון) בבוקר. החשמל מתייקר בשיעור של 8.2%, לאחר שמחירו עלה רק לפני ארבעה חודשים בשיעור גבוה של 8.6%. המים מתייקרים בשיעור של 3.5%, בעיקר בשל התייקרות החשמל. ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי מתייקר ב-9 אגורות. התוספת הנגבית בעד שירות מלא תהיה בת 21 אגורות והמחיר יגיע ל-7.15 שקל לליטר. באילת, ללא מס ערך מוסף, יעלה ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי 5.93 שקל, עלייה ב-7 אגורות. מיסי הארנונה יתייקרו בכ-1.4%, אולם יהיו יישובים שבהם המיסים יעלו גם עד 3%. המס על הרכבים החשמליים יעלה ב-10%.

שר הבריאות החדש אריה דרעי קיים אתמול דיון עם הנהלת משרד הבריאות לאחר שנכנס לתפקיד, והחליט כי תיירים המגיעים מסין יאלצו לעבור בדיקת קורונה, זאת בעקבות תחלואת הקורונה הגואה בסין.

שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ' החל בגיבוש תוכנית למאבק ביוקר המחיה. בשל כך צפויות הורדת מסים והקפאה של העלאת מחירי החשמל. על פי הדיווח בחדשות 12, תוכנית המאבק ביוקר המחיה מחולקת לפי שכבות האוכלוסייה, כאשר השכבות העניות ביותר צפויות לקבל תלושי מזון. אזרחים שמשתכרים בשכר מינימום או שכר נמוך יקבלו תוספת למשכורת באמצעות מס הכנסה שלילי, שקיים גם היום, אך יוגדל.

שעה לפני כניסת השבת סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי העברת הסמכויות בין צה"ל למשטרה תידחה בשלושים ימים, לטובת בחינת היערכות המשטרה.

העצרת הכללית של האו"ם אישרה החלטה המנחה את בית הדין הבין לאומי בהאג לחוות דעה משפטית על "הכיבוש" ועל הצעדים שיש לנקוט בעניינו. ההחלטה התקבלה ברוב של 87 מול 26, כשכל המדינות הערביות שנמצאות ביחסים דיפלומטיים עם ישראל תמכו בהצעה, כמו גם רוסיה וסין. שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן אמר: "שום גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה ושנוכחותנו בירושלים או ביהודה ושומרון אינה חוקית".

רבה הראשי של בריטניה יקבל תואר אבירות מהמלך צ'ארלס השלישי, וייקרא מעתה הרב סר אפרים מירוויס. הרב הראשי זוכה בתואר כהוקרה על יוזמותיו הבין-דתיות, עבודתו עם הקהילה היהודית, תוכניות חינוכיות שיזם והוביל, ופעילויות אחרות.

תגיות:יוקר המחיהחדשות השבתאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה