חדשות בעולם

הרשת מחבקת: ישראלי בן 17 נשלח לבית יתומים ברומניה, וזו הסיבה המוזרה

גל בשן בן ה-17 נתקע ברומניה, ולמרות ששני הוריו חיים וקיימים הוא נשלח לבית יתומים. עשרות אלפים עקבו אחריו בחיבוק ודאגה, עד לסוף הטוב

  • ה' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גל בשן בן ה-17 נסע עם חברים לטיול, ובדרכו חזרה לישראל עבר דרך רומניה במסגרת טיסת קונקשן. הוא תכנן להיות שם מספר שעות בלבד, אך נלקח לבית יתומים, והפך להיות הנושא הכי חם בטוויטר.

הנה סיפורו המלא של בשן: גל בן ה-17 עמד עם חבריו בתור בשדה התעופה הרומני, על מנת לעלות לטיסה שתחזיר אותם לישראל. כיוון שהוא גם בעל אזרחות רומנית, בנוסף לזו הישראלית, החליט גל לשלוף את הדרכון הרומני שלו, כדי לקצר את התהליך.

מה שהוא לא לקח בחשבון זה את העובדה שעל פי החוק הרומני, אסור לקטין לטוס ללא לווית אחד מהוריו. גל הופרד מחבריו ונלקח לבית יתומים רומני.

"קונקשן ברומניה בדרך לישראל", כתב אתמול (רביעי) בשן בחשבון הטוויטר שלו. "אני ושני חברים סוף סוף מגיעים לדרכונים לקראת החזרה הביתה עד שהבחור בדרכונים לוקח אותי אחורה ומעכב אותי.

"אמרו לי שאני לא יכול לעזוב את המדינה בלי הורה בגלל שאני קטין ויש לי אזרחות רומנית. מפה לשם תקוע בטרמינל ומחכה שההורים שלי יגיעו מהארץ לקחת אותי", הוסיף בשן.

בשן נלקח על ידי פקידת רווחה לבית יתומים, תוך כדי שהוא מעדכן את עוקביו בטוויטר ובאינסטגרם במה שעובר עליו, כשהציוצים שפרסם הפכו לוויראליים והסרטונים שהעלה זכו לעשרות אלפי צפיות. הוא עדכן בשן על ההתפתחויות: "עדכון", צייץ. "האישה מהרווחה הרומנית לוקחת אותי עכשיו לבית יתומים עד שאמא שלי תבוא לאסוף אותי מרומניה. אני מת מפחד ורועד. אני לא יודע איזה ילדים יהיו שם ומה יעשו לי. אני רק רוצה לחזור הביתה. הלוואי שהייתי ממציא את כל זה".

שגרירות ישראל ברומניה נכנסה לתמונה בסביבות שש בבוקר. עשרות אלפי עוקבים נחשפו לסיפורו של בשן ועקבו אחריו. הוא תיעד את האוכל והחדר שקיבל. "הגעתי לבית יתומים ושכנעתי אותם להביא לי חדר לבד", צייץ. "אני אמור לחכות פה עד שאמא שלי תגיע לרומניה".

בזמן שאמו מיהרה לטוס לרומניה, שאב בשן כוחות מהתגובות האוהדות שקיבל מהעוקבים בישראל. "תודה לכולם על הדאגה וההודעות. אני מת עליכם", הוא צייץ. "אף אחד פה לא יודע אנגלית אז אני מתקשר דרך גוגל טרנסלייט. הם אמרו שהם יקחו אותי לשדה בערך בשעה שאמא שלי נוחתת. אני מרגיש יותר בטוח עכשיו ואני בסדר גמור".

אימו של בשן הגיעה לרומניה לאסוף אותו, וצייצה אף היא בהומור: "תודה רבה לכל הדואגים", כתבה. "החלטתי להשאיר את גל בבית היתומים".

תגיות:רומניהבית היתומיםגל בשן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה