חדשות בארץ

משרד הבריאות מזהיר מפני אמפולות מזויפות לפריון - שהוברחו לשוק מטורקיה

מאות אמפולות מזויפות לפריון שהוברחו מטורקיה, נתפסו במעבר הגבול באלנבי. ככל הנראה, זו אינה הפעם הראשונה ומשרד הבריאות מזהיר מהסכנה

אא

מאות אמפולות מזויפות שהוברחו לארץ מטורקיה - נתפסו לאחרונה במכס במעבר אלנבי. 

את האמפולות הבריח אדם זר שאינו אזרח ישראל. בחקירתו, טען המבריח כי  הוא רופא - אך מבדיקות שנעשו לא נמצאו הוכחות לכך שהוא דובר אמת. 

במזוודה של ה'רופא' הוברחו כדורים ואמפולות מכל מיני סוגים, שמשמשים בעיקר כתרופות פריון - אך בהיותן מובאות ממדינה אחרת וללא פיקוח על הייצור שלהן, יש חשש שהן מכילות חומרים שמסכנים את בריאות הציבור. 

לדברי בכירים במערכת הבריאות, ככלל - תרופות שמיובאות מחו"ל הן סכנה לבריאות הציבור, שכן חומרים בלתי מפוקחים עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו עייפות, עצבנות ואפילו דיכאון, ובמקרים קשים יותר - בצקות, נפיחויות וכאבים. משרד הבריאות מזהיר את הציבור לקחת אחריות אישית ולהיזהר שלא לרכוש תרופות מזויפות או להשתמש בחומרים שיובאו הנה ללא פיקוח. 

איך תוכלו לזהות את האמפולות המזויפות? על גבי האריזות והאמפולות יופיעו המספרים הבאים:

 N117516/2025-07, 122319/2025-07

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות התבטא ואמר כי הפעילות במעבר אלנבי נעשתה "כחלק ממערך האכיפה הרחב של משרד הבריאות יחד עם המכס ורשות המיסים, למניעת יבוא ושיווק תרופות לא מאושרות למכירה בישראל, תוך נקיטת הליכים משמעתיים ופלילים כנגד מפרי החוק".

תגיות:פריוןזיוףהברחהאמפולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה