חדשות בארץ

יממה להשבעת הממשלה: זו חלוקת התפקידים הסופית בקואליציה

דוד אמסלם לא יכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת, אלא יהיה ח"כ מן המנין, ישראל כץ ורון דרמר יכהנו ברוטציה במשרד החוץ: רגע לפני הקמת הממשלה – הקצוות מתחילים להיסגר

  • ד' טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבר פיטוסי / Flash 90)(צילום: אוליבר פיטוסי / Flash 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יחל היום (רביעי) את חלוקת התפקידים בקרב חברי מפלגתו. נתניהו שמר את הקלפים קרוב אליו עד לרגע האחרון, יממה בלבד לפני הקמת הממשלה, כדי לא ליצור תסיסה במפלגתו זמן רב מדי.

ח"כ דוד אמסלם, שנבחר למקום הרביעי בפריימריז של הליכוד, ביקש לכהן כיו"ר הכנסת או כשר המשפטים. נתניהו סירב, והציע לו תיק כלכלה מורחב או תפקיד אחר שיחפוץ בו. אמסלם הבהיר כי יישאר חבר כנסת מן המניין. "יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת. אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש", אמר אמסלם בתום הפגישה. "זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת - במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש".

שאר התפקידים בליכוד: ח"כ אמיר אוחנה יכהן כיו"ר הכנסת ה-25, ח"כ יואב גלנט יהיה שר הביטחון, ח"כ יריב לוין יכהן כשר המשפטים. ישראל כץ ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר רון דרמר יכהנו כשרי החוץ ברוטציה, כאשר כץ יהיה הראשון. דוד ביטן צפוי לכהן כיו"ר ועדת הכלכלה.

היום ייפגש נתניהו עם בכירים נוספים בליכוד, ביניהם חברי הכנסת אלי כהן ומירי רגב, ששניהם מעוניינים בתיק התחבורה. מי שלא יקבל את תיק התחבורה יקבל את תיק החינוך. ככל הנראה ח"כ חיים כץ יקבל את תיק התיירות. יולי אדלשטיין יקבל את ראשות ועדת חוץ וביטחון, מיקי זוהר יהיה שר התרבות והספורט, ואבי דיכטר צפוי לקבל את תיק האנרגיה או המודיעין.

על תיק התפוצות מתמודדים עמיחי שיקלי ודני דנון, כאשר על פי חלק מהערכות מי שיקבל בסוף את תיק התפוצות יהיה עמיחי שיקלי ואילו דני דנון יכהן כשר החקלאות.

בנוסף יחלק נתניהו לחברי מפלגתו את המשרד להגנת הסביבה, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד הכלכלה, משרד התקשורת והמשרד לשוויון חברתי.

גם בקרב השותפות הקואליציוניות העניינים ברורים יותר:

ש"ס

יו"ר המפלגה אריה דרעי יכהן כשר הפנים ושר הבריאות, ושני ברוטציה לתפקיד שר האוצר, ח"כ יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה וח"כ מיכאל מלכיאלי יהיה שר הדתות. חברי הכנסת יואב בן צור וחיים ביטון ישמשו כשרים במשרד החינוך ובמשרד הרווחה.

יהדות התורה

ח"כ יצחק גולדקנופף יקבל את משרד השיכון וח"כ מאיר פרוש יקבל את תיק ירושלים. ח"כ משה גפני יכהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. מטעמו יכהנו גם סגני שרים במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה.

הציונות הדתית

יו"ר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר וכשר שני במשרד הביטחון, אופיר סופר יהיה שר העלייה והקליטה, ח"כ אורית סטרוק תכהן כשרת המשימות הלאומיות, וח"כ מיכל וולדיגר תשמש כסגנית שר האוצר. ח"כ שמחה רוטמן ימונה לראשות ועדת החוקה, חוק ומשפט, שיקבל גם חלק מהסמכויות שהיו בוועדה לשירותי דת.

עוצמה יהודית

יו"ר המפלגה, ח"כ איתמר בן גביר, יכהן כשר לביטחון לאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף יכהן כשר במשרד לפיתוח הנגב והגליל, וח"כ עמיחי אליהו יהיה שר המורשת.

נעם

יו"ר המפלגה ח"כ אבי מעוז צפוי לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה.

תגיות:קואליציהממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה