חדשות בארץ

פרטים חדשים על הפיגוע הכפול בירושלים: המחבל עבר במחסום עופר עם חלקים מהמטענים

מחקירת המחבל עולה כי הוא עבר במחסום עופר ללא בידוק, כשעליו חלקים מהמטען. בפיגוע נרצחו אריה שצ'ופק וטדסה טשומה הי"ד

  • ד' טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המחבל איסלאם פרוח', שרצח שני יהודים בפיגוע המטענים הכפול בירושלים, עבר במחסום עופר ללא בידוק כלשהו, כשעליו חלקים מהמטען – כך דווח הבוקר (רביעי) בכאן חדשות.

בחקירתו הודה פרוח' כי הסתיר בירושלים את שאר החלקים, הרכיב את המטענים והניח אותם בכניסה לעיר ובצומת רמות. עוד ציין המחבל כי הכיר את הזירות היטב, וביקר בהן עשרות פעמים.

אתמול הותר לפרסום כי פרוח' נלכד על ידי הימ"מ כמה ימים לאחר הפיגוע. מחקירתו עלה כי למד באינטרנט כיצד להכין מטענים, קנה חומרי נפץ והתאמן על פיצוץ מטענים בשטח פתוח סמוך לרמאללה.

המשטרה ושב"כ איתרו בשטח פתוח ביהודה ושומרון, סמוך לתצפית אוג, פריטים חשודים מוסתרים בשטח, בהם: הקטנוע שעל פי החשד שימש את המחבל, 5 מטעני צינור, בגדים וקסדה.

מהחקירה עלה כי את המטענים הניח המחבל כשעה לפני הפיצוץ, והם הוסוו בעצים אותם הכין בשטח עוד קודם לכן. תחילה תכנן כי המטענים יתפוצצו יחד בשעה 7:23 במערכת אותה הפעיל המחבל דרך הטלפון הנייד שלו, אך לבסוף הם הופעלו בהפרש של כחצי שעה. באחת הזירות, בצומת רמות, הוא אף הניח מטען גדול ומשמעותי יותר, אליו הצמיד לו בלון גז, אותו תכנן לפוצץ עם הגעת כוחות ההצלה. בסיעתא דשמיא גדולה, המטען השלישי והמשמעותי לא התפוצץ בשל תקלה בטלפון הנייד של המחבל. לאחר שהניח את המטענים נסע בעזרת קטנוע לאזור נחל אוג, שם נתקע עקב תקלה. לאחר מכן חזר לביתו והגיע למקום עבודתו במפעל באזור מישור אדומים כרגיל. שם נתפס על ידי הימ"מ והשב"כ.

תגיות:הפיגוע בירושליםמטען חבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה