חדשות בארץ

סמוטריץ’ נגד כוכבי: "מכניס פוליטיזציה בוטה לצה"ל"

זמן קצר לאחר שמליאת הכנסת אישרה את החוק שיאפשר לבצלאל סמוטריץ' לכהן כשר שני משרד הביטחון, הוא מצא לנכון לתקוף בחריפות את הרמטכ"ל

  • ג' טבת התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, זאת זמן קצר לאחר שאושר החוק שיאפשר לסמוטריץ' לכהן כשר שני במשרד הביטחון.

סמוטריץ' התייחס לשיחה החריגה בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לכוכבי, במהלכה סיכמו כי החלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו רק לאחר שתישמע עמדת הרמטכ"ל. המשמעות המעשית של הסיכום היא, שייתכן כי יחול עיכוב בחלק מהסמכויות שההסכמים הקואליציוניים קבעו כי יועברו לסמוטריץ' וליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

"יוסי יהושוע אומר את האמת מאחורי הפוליטיזציה הבוטה שמכניס כוכבי לצה"ל", צייץ סמוטריץ' בהתייחסו לציוץ בטוויטר של כתב "ידיעות אחרונות" על השיחה בין כוכבי ונתניהו. "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק 10 שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

שר הביטחון היוצא בני גנץ הגיב על דבריו של סמוטריץ': "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה"ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה"ל. אני מגבה את הרמטכ"ל שהוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ונושא באחריות. רמטכ"ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות. חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה"ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ"ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים".

כוכבי יסיים את תפקידו בחודש הבא. אלוף הרצי הלוי – שמחזיק בעמדות דומות לאלו של כוכבי – יחליף אותו ב-17 בינואר.

הבוקר אושר בקריאה שנייה ושלישית "חוק דרעי – סמוטריץ'", חוק שיאפשר, בין היתר, את כהונתו של יו"ר הציונות הדתית כשר נוסף במשרד הביטחון. סמוטריץ' יקבל סמכויות על המנהל האזרחי ואת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תגיות:אביב כוכביבצלאל סמוטריץ'בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה