חדשות בעולם

"אתה נראה יהודי": עורך דין ישראלי נשדד בהונגריה - הוכה, ואיבד הכרה

עורך דין ישראלי בשם אלי אוקון נשדד בבודפשט שבהונגריה, והוכה מכות קשות ונמרצות על ידי גבר ואישה מקומיים, ככל הנראה על רקע אנטישמי. אוקון: "הייתי רוצה לפגוש את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ולספר לו מה אנטישמים במדינה שלו - עושים ליהודים"

אא

עורך דין ישראלי בשם אלי אוקון נשדד בבודפשט שבהונגריה, והוכה מכות קשות ונמרצות - על ידי אישה וגבר מקומיים. 

על פי הדיווחים באתר 'ווינט' - אוקון, המייצג כמה אנשים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, הגיע לבודפשט לצורך פגישה עסקית בתחום הנדל"ן, ואישה מקומית שדדה אותו. "היא גנבה את הדרכון שלי, 12 אלף יורו, כל כרטיסי האשראי ותכשיט. נבהלתי והלכתי להגיש תלונה במשטרה", סיפר אוקון, שמצא את עצמו באחת ללא כסף, במדינה זרה. 

לדבריו, המניע לשוד ולהכאה שהגיעה ימים ספורים לאחר מכן - הם פשע שנובע מ"מניע אנטישמי", וכי האישה בעצם יצאה למסע ציד אחרי ישראלים. "היא ידעה שאני ישראלי, ואמרה לי: 'אתם היהודים יודעים להריח דם בנדל"ן ולעשות כסף'", סיפר. 

בלית ברירה הגיע אוקון לדירת AIRBNB - שבה נאלץ ללון לאחר שכל כספו נגנב. אלא שכאן ציפתה לו הפתעה נוספת בדמות שיכור שפנה אליו למרות נסיונותיו של אוקון שלא לענות לו. 

השיכור הזכיר את שמה של אותה אישה, ואמר לאוקון שהוא ישלם על זה שהגיש נגדה תלונה במשטרה. "הוא אמר לי 'אתה התלוננת עליה, אתה נראה יהודי', ונתן לי מכות רצח. איבדתי את ההכרה. הייתי מוטל שלוש שעות על המדרכה. כשהתעוררתי בבוקר, היה שם איש שהעיר אותי ואמר לי 'לא ישנים פה ברחובות'. אין לי ספק שמדובר בשוד ובתקיפה על רקע אנטישמי. להגיד למישהו 'אתה נראה כמו יהודי'... אני חושב שהוא נשלח לתקוף אותי".

אוקון, שעדיין שוהה בבודפשט, מדגיש כי היה רוצה "לפגוש את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ולספר לו מה אנטישמים במדינה שלו - עושים ליהודים. לצערי המשטרה המקומית לא מעדכנת אותי היכן עומדת החקירה, והאם הצליחו לעצור את הנוכלת ששדדה אותי", הוא מסכם. 

תגיות:יהודישודאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה