חדשות בארץ

יישומון Waze חושף: אלו הערים העמוסות ביותר בישראל

כמה אנשים משתמשים מדי יום ביישומון הדרכים Waze? מהם הערים שהכי הרבה אנשים ניווטו את היישומון שלהם אליהן? האפליקציה הפופולרית עם נתונים מעניינים

  • כ"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יישומון הדרכים Waze פרסם נתונים מעניינים על הרגלי הנסיעה של הציבור הישראלי לשנת 2022, זאת על פי הנתונים שהזינו המשתמשים ביישומון שלהם.

על פי הנתונים, מדי יום השתמשו ב-Waze כ-1.6 מיליון אנשים, כאשר הערים שהכי הרבה אנשים ניווטו את הWaze- שלהם אליהן היו: תל אביב, ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה, חיפה, רמת גן, נתניה, חולון, הרצליה ובאר שבע.

עומסי התנועה הכבדים ביותר נרשמו, כצפוי, בעיר תל אביב. החודש בו היתה התנועה הרבה ביותר בכבישי הארץ הוא חודש מאי, בו חל חג הפסח.

מן הנתונים עולה כי הכתובות המחופשות ביותר היו כתובות מגורים פרטיות של אנשים, לאחר מכן קניונים, מגרשי חניה ומסעדות. בהמשך חיפשו המשתמשים מרכזים רפואיים, בתי ספר, תחנות רכבת, סופרים, בתי קפה תחנות דלק. בתחתית הרשימה נמצאו צמתים ומחלפים בכבישים, אותם חיפשו המשתמשים בתדירות פחותה יותר.

עוד מעדכנים בWaze- כי בכל רחבי הארץ, במרכז ובשומרון, חלה עליה של כ-5% בכלי רכב בכבישים, לעומת כלי הרכב בחמישי.

יישומון ה-Waze הוא הוא ישומון ניווט GPS חינמי ושיתופי לטלפונים ניידים חכמים, שפותח על ידי חברת ההזנק הישראלית "Waze Mobile" ונמכר לגוגל ביוני 2013. התוכנה פועלת בצורה שיתופית והיא מתעדכנת על ידי קהילת המשתמשים. המידע המתקבל מכל משתמש, מועבר לשאר המשתמשים בתוכנה כדי לעדכן כבישים/דרכים, מקומות ומספרי בתים. כמו כן כדי להתריע על עומסי תנועה, ניידות משטרה, חסימות ומכשולים בכביש. נוסף על כך, נשלח מכל משתמש מידע הכולל את מהירותו ומיקומו, ומשמש את היישומון לניווט יעיל. כך, למשל, התוכנה יכולה לזהות גודשי תנועה באופן אוטומטי.

תגיות:תחבורהפקקיםWAZE

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה