חדשות בארץ

חנוכיה בלב שכם: אלפים השתתפו בהדלקת נרות חנוכה בקבר יוסף

אלפי יהודים הגיעו הלילה לקבר יוסף בשכם והשתתפו בהדלקת נר רביעי של חנוכה. במהלך אבטחת המתפללים נערכו חילופי אש בין צה"ל למחבלים

  • כ"ח כסלו התשפ"ג
קבר יוסף (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)קבר יוסף (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

נר רביעי של חנוכה – בקבר יוסף בשכם: אלפי בני אדם השתתפו הלילה (רביעי) בהדלקת נר רביעי של חנוכה בקבר יוסף בשכם.

הכניסה לשכם הינה אחת מהכניסות הגדולות והמרכזיות במהלך השנה, כאשר את המתפללים ליווה מערך אבטחה כבד.

את נרות החנוכה הדליק מח"ט שומרון אלוף משנה שמעון סיסו, כאשר בטקס השתתף גם סגן ראש מועצה אזורית שומרון דוידי בן ציון. המתפללים שרו ורקדו עד לשעות הקטנות של הלילה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "כניסת הדלקת נר חנוכה היא אחת מהכניסות המרכזיות של השנה לקבר יוסף, ומשמח לראות את הביקוש העצום של האנשים שהגיעו ורצו להגיע ולהשתתף בכניסה הזאת. בכל כניסה וכניסה אנחנו מגלים עד כמה עם ישראל מחובר לשורשיו וחשוב לו לבוא ולפקוד את אחד המקומות שהכי מסמלים את אחיזתנו בשומרון ובארץ ישראל בכלל. אך עם זאת, לדאבוננו, גם לאור התעוררות הגדולה אנחנו עדיין נאלצים להיכנס לכאן כגנבים בלילה ולא כבעלי הבית והשטח".

עוד הוסיף דגן: "אנו מבקש להודות למח"ט שומרון אלוף משנה שמעון סיסו, קצין הגמ"ר חטיבת שומרון רס"ן עזריאל פרלמן, לכוחות צה"ל ומג"ב על ההגנה ושמירת הביטחון של העולים לקבר יוסף".

במהלך אבטחת המתפללים התנהלו חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים פלסטינים. המחבלים פתחו באש ויידו אבנים ומטעני חבלה לעבר הכוחות. כוחותינו השיבו באש. בחסדי שמים אין נפגעים בקרב כוחותינו. הפלסטינים דיווחו על הרוג ומספר פצועים, שפונו לטיפול בבית חולים.

תגיות:שכםחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה