חדשות בארץ

"אמשיך להתעלם": נתניהו מגיב בחריפות למאמר נגדו ב’ניו יורק טיימס’

"אחרי שקברה את השואה על דפיה האחוריים – ה'ניו יורק טיימס' קורא בבושת פנים לערער את הממשלה הנבחרת של ישראל": נתניהו תוקף את מאמר המערכת בעיתון האמריקני

  • כ"ה כסלו התשפ"ג
נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס הלילה (שני) למאמר שפורסם נגדו ב'ניו יורק טיימס'. בדבריו הזכיר נתניהו את העובדה כי ה'ניו יורק טיימס' התעלם מהשואה, ואילו כעת הוא קורא לערער את הממשלה הנבחרת בישראל.

"אחרי שקבר את השואה במשך שנים על דפיו האחוריים ודמוניזציה של ישראל במשך עשרות שנים בעמודים הראשונים שלו, הניו יורק טיימס קורא כעת בבושת פנים לערער את הממשלה הנבחרת של ישראל הנכנסת", פתח נתניהו את דבריו.

"בעוד הניו יורק טיימס ממשיך לעשות דה-לגיטימציה לדמוקרטיה האמיתית האחת במזרח התיכון ובעלת הברית הטובה ביותר של אמריקה באזור, אני אמשיך להתעלם מעצותיו הלא מבוססות, ובמקום זאת להתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת יותר. חיזוק הקשרים עם אמריקה, הרחבת השלום עם שכנינו והבטחת עתידה של המדינה היהודית האחת והיחידה".

כזכור, מאמר המערכת ב'ניו יורק טיימס' תקף בחריפות את ממשלת נתניהו הבאה: "ממשלת הימין הקיצוני שתיכנס בקרוב לשלטון, בראשות בנימין נתניהו, היא המדאיגה ביותר מכל הממשלות האחרות בהיסטוריה של 75 שנות מדינת ישראל".

עוד נכתב כי "אמנם מר נתניהו זכה בבירור לתמיכת ציבור הבוחרים הישראלי, אך ניצחונו היה צר ואי אפשר לראות בו מנדט רחב לוויתורים למפלגות האולטרה-דתיות והאולטרה-לאומיות שמעמידות את האידיאל של המדינה היהודית והדמוקרטית בסכנה".

"מועצת המנהלים תומכת בפתרון שתי המדינות במשך שנים רבות, ואנחנו נשארים מחויבים לתמיכה זו", הוסיפו ב'ניו יורק טיימס'. "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם, ולפחות חלק מהביקורת על ישראל היא תוצאה של שנאה בנושא זה".

"ממשלתו של מר נתניהו מהווה איום משמעותי על עתידה של ישראל ואפילו לרעיון המולדת היהודית. ראשית, העמדה של הממשלה עלולה להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי מבחינה צבאית ופוליטית", נאמר בעיתון, כאשר העורכים קוראים לממשל ביידן לא לקבל את התוצאה: "במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל, כפי שהוא עושה במדינות בכל רחבי העולם. זה יהיה מעשה ידידות, העולה בקנה אחד עם הקשר העמוק בין שתי האומות".

"אוי אוי אוי" - ינון מגל נגד הניו יורק טיימס:

תגיות:ניו יורק טיימסבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה