חדשות יהדות

נר ראשון בחנוכיה הגדולה בעולם: "האור מטביע את החושך"

שגריר ישראל לאו"ם הדליק נר ראשון בחנוכייה הגדולה בעולם: "אויבינו ניסו למחוק את זהותנו היהודית, אך אנחנו סירבנו להיכנע. בזכות אמונה ונחישות, מעטים ניצחו רבים"

  • כ"ה כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הדליק הלילה (ראשון) את הנר הראשון בחנוכייה הגדולה ביותר בעולם בשדרה החמישית בניו יורק. אירוע השתתף ראש העיר ניו יורק אריק אדמס.

במהלך ההדלקה אמר ארדן: "אויבינו ניסו למחוק את זהותנו היהודית, אך אנחנו סירבנו להיכנע. בזכות אמונה ונחישות, מעטים ניצחו רבים. מאז, מדי שנה אנו מדליקים את נרות החנוכה ליד חלונות ובמקומות ציבוריים כדי לפרסם את הנס ולהראות שאנחנו גאים להיות יהודים ושאנחנו לא מפחדים.

"אבל היום", הוסיף ארדן, "כאשר האנטישמיות גואה, אנחנו שוב נלחמים על התרבות והדת היהודית, אבל הפעם אנחנו לא עושים זאת לבד".

ארדן פנה לראש עיריית ניו יורק אדמס ואמר לו: "אני רוצה להודות לך ידידי, ראש העיר אריק אדמס, בשם מדינת ישראל והעם היהודי על שאתה עומד לצידנו. עכשיו עלינו לחדש ולחזק את הברית שלנו, כשאנחנו יחד הרוע לא יכול לגבור. כפי שלימד אותנו הרבי: אפילו מעט מן האור, דוחה את החושך".

בנוסף, ראש ממשלת קנדה ג'סטיו טרודו פרסם הלילה סרטון, שבו איחל לקהילה היהודית חג חנוכה שמח. בדבריו אמר: "נרות החנוכה משמשים כתזכורת לכך שכמו שהאור מטביע את החושך, האהבה מנצחת את השנאה. עבור כולנו, חג החנוכה הוא הזדמנות לחגוג את התרומות שהקנדים היהודים תרמו - וממשיכים לתרום - לקנדה חזקה, משגשגת ומכילה.

"היום, אנו גם משקפים את החוסן המדהים שהפגין העם היהודי מול הגלות והרדיפות, ומאשרים מחדש את מחויבותנו להילחם באנטישמיות בכל מקום שבו היא מתרחשת. יחד, נמשיך לבנות מדינה טובה יותר שבה כל הקנדים יוכלו לחיות את חייהם ללא שנאה, ושבה נמשיך לחגוג את הגיוון שעושה אותנו חזקים", סיים טרודו.

תגיות:קנדהגלעד ארדןניו יורקחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה