חדשות בארץ

מטח טילים כבד על אוקראינה, מבצע לחילוץ הישראלים שנתקעו בפרו: סיכום חדשות השבת

פיגוע ירי בשומרון - ללא נפגעים, מטח טילים כבד על אוקראינה, ועדת בית הנבחרים בארה"ב שוקלת להמליץ על העמדתו לדין של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד החוץ חידד הערב (מוצאי שבת) את אזהרת המסע לפרו, וזאת בעקבות ההסלמה בעימותים במדינה בין מפגינים וכוחות הביטחון לאחר הדחתו של הנשיא פדרו קסטיליו. האזהרה כוללת המלצה לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לפרו לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן במצב בשטח. חברות ביטוח הנסיעות "פספורטכארד" וחברת "מגנס איתור וחילוץ" פועלות לחילוצם של עשרות ישראלים שנתקעו באזור מאצ'ו פיצ'ו.

במשרד החוץ הוסיפו והמליצו לאזרחים הישראלים השוהים בפרו להימנע ככל שניתן מהתקהלויות ומהגעה למקומות בהם מתקיימות הפגנות. עוד צוין כי "באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד במחוז קוסקו ובאזור מאצ'ו פיצ'ו, ישנן חסימות כבישים המגבילות את התנועה באזור, כמו גם את הכניסה והיציאה ממנו, שכן מערכת הרכבות וחלק משדות התעופה אינם מתפקדים".

נס בשומרון: מחבלים פתחו אתמול באש, לפני כניסת השבת, לעבר רכב ישראלי סמוך לחוות גלעד. אחד הקליעים חדר את השמשה ופגע במשענת הראש של מושב הנהג, אולם בחסדי שמיים הנהג לא נפגע.

מדובר צה"ל נמסר: "פיגוע ירי מרכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי אירע סמוך לכפר תל שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. אין נפגעים אך נגרם נזק לכלי הרכב. לוחמי צה"ל סורקים במרחב".

רוסיה שיגרה אתמול עשרות טילים לעבר ערי אוקראינה – רובן לבירה קייב – באחת ממתקפות הטילים הגדולות מפרוץ המלחמה. באוקראינה טענו, כי מערכות ההגנה הצליחו ליירט 60 מתוך 76 הטילים. המתקפה, שכוונה נגד רשת החשמל האוקראינית, גרמה נזק לתשע תחנות כוח. הפסקות חשמל נרשמו בקייב, בחרקוב ובאזורים נוספים, וצריכת האנרגיה במדינה ירדה ביותר מ-50%.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב על המתקפה באומרו כי לצבא הרוסי יש די טילים כדי להמשיך במתקפות גדולות כאלו. הוא הדגיש, כי המתקפות לא ישפיעו על מאזן הכוחות בין הצדדים.

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, צפוי להתקשר ביום שלישי הקרוב לנשיא המדינה יצחק הרצוג ולהודיע כי עלה בידו להקים ממשלה – כך דווח בחדשות 12. השבעת הממשלה צפויה להתקיים בשבוע שלאחר מכן, ביום רביעי או בחמישי.

הוועדה של בית הנבחרים האמריקני החוקרת את אירועי הפריצה לגבעת הקפיטול בוושינגטון ב-6 בינואר 2021 שוקלת להמליץ על העמדתו לדין של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בגין אישומים פליליים חמורים. כך דווח באתר האמריקני "פוליטיקו". על פי הדיווח, בהמלצתה למשרד המשפטים האמריקני צפויה הוועדה לכלול קריאה להעמיד את טראמפ לדין על עבירות של המרדה, שיבוש הליכים וקשירת קשר נגד ממשלת ארצות הברית. הוועדה תודיע על החלטתה הסופית ביום שני.

תחזית מזג האוויר: מחר, יום ראשון, יהיה בהיר בדרך כלל. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות מתונות עד ערות. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. בימים שני ושלישי תחול ירידה הדרגתית בטמפרטורות. ביום רביעי צפוי צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים בודדות.

תגיות:פרואוקראינהדונלד טראמפכותרות סוף השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה