חדשות כלכלה

גל ההתייקרויות: אסם נסטלה מעלה מחירים בשיעור ממוצע של 3.4%

חברת אסם נסטלה הודיעה על עליות מחירים בחלק ממוצריה בשיעור שבין 2.9% ל-5.9%, וזאת לדבריה בשל "התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע"

  • כ"א כסלו התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חברת אסם נסטלה הודיעה היום (חמישי) לרשתות המזון, כי תעלה את מחיריהם של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע של 3.4%. החברה מצטרפת בכך לתנובה ושטראוס, שהודיעו לאחרונה על העלאת מחירים.

כזכור, אסם הודיעה בחודש פברואר על ביטולה של העלאת המחירים שתוכננה על ידה, וזאת בשל לחץ ציבורי כבד. עדכון המחירים הנוכחי יחול בעיקר על מוצרים המיוצרים במפעלי החברה בישראל, והם יתייקרו בשיעור שבין 2.9% ל-5.9%. ההתייקרות לא תחול על מחירון מוצרי תינוקות - מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון לחיות מחמד.

מהחברה נמסר כי "אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה ומשבר האקלים ההולך ומתעצם יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021)".

"כך, למשל, מחירי החיטה התייקרו בכ-60%, מחיר רכז עגבניות התייקר ב-40%, מחירי הקפה התייקרו בכ-45%, מחירי הסוכר התייקרו בכ-28%, מחירי השמנים התייקרו בכ-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ-75%, התירס התייקר בכ-33% והסויה התייקרה בכ-13%".

מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג, הוסיף: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן נמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות. בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד. למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ-2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקריית גת, שדרות ויקנעם".

"דווקא בעת הזו, בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל-6,000 שקל. נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".

תגיות:יוקר המחיהאסםהתייקרויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה