חדשות בארץ

בשידור חי: השר בר-לב חשף מידע סודי במהלך דיון בכנסת

השר לביטחון הפנים היוצא הקריא קטעים מתוך סיכום דיון שעסק בהפעלת הכוח של המשטרה בהר הבית. ח"כ איתמר בן גביר תקף: "פלטת כאן דברים שאסור להגיד, המפכ"ל רצה לקבור את עצמו"

בר-לב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)בר-לב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, חשף היום (רביעי) בשידור חי מידע חסוי מדיון שנערך לפני כשנה וחצי במשטרה בנוגע למדיניות הפעלת הכוח בהר הבית. דבריו של בר-לב נאמרו בישיבת הוועדה המיוחדת של הכנסת, הדנה בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה שהוגשה על ידי ח"כ איתמר בן גביר.

בר-לב הקריא מתוך פרוטוקול סיכום הערכת מצב עם צמרת המשטרה, שסווג כסודי. נציגי המשטרה הפצירו בבר-לב שלא להמשיך להקריא מהמסמך, ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נע באי נוחות בכסאו וביקש למחוק חלק מהדברים. בן גביר, המיועד לכהן כשר לביטחון לאומי, הגיב במתקפה על בר-לב: "פלטת כאן דברים שאסור להגיד, המפכ"ל רצה לקבור את עצמו. אסור לחשוף סודות מדינה בשביל סיבוב פוליטי, תראה את המפכ"ל".

השר לביטחון פנים היוצא טען מצדו כי הוא רשאי להקריא מהמסמך: "מכיוון שזה סיכום שלי, אני מרשה לעצמי להקריא כאן את הסיכום שלי כלשונו. לא את כולו, את חלקו שנוגע לטענות המופרכות שמצביעות על אי הבנה של מגיש ההצעה, מה זה מדיניות ומה קשור למדיניות".

בעקבות מחאות מצדם של חברי כנסת, שאל יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ (הליכוד), את בר-לב האם הוא רשאי להמשיך להקריא מתוך המסמך. בר-לב התעקש כי "זה סיכום דיון שלי, אני מחליט אם הרמה הזו היא בסיווג א' או ב'".

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) מתח בטוויטר ביקורת חריפה על השר לביטחון פנים היוצא: "ממש כעת עומר בר-לב יושב בוועדה מיוחדת בכנסת ומקריא דו"ח סודי כי 'הוא זה שכתב אותו'. יושבת צמרת המשטרה, מפצירה בו להפסיק לחשוף את המידע – והוא מסרב. זו תמונה מדויקת לממשלה היוצאת – מנותקת וחסרת אחריות".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירעמר בר-לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה