חדשות בארץ

הרמטכ"ל אישר: ישראל תקפה שיירה איראנית בת 25 משאיות

הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת השיירה האיראנית בגבול סוריה-עיראק לפני כחודש

  • כ' כסלו התשפ"ג
(גדעון מרקוביץ’ / פלאש 90)(גדעון מרקוביץ’ / פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר הבוקר (רביעי), כי ישראל היא זו שתקפה לפני כחודש את השיירה האיראנית שהובילה נשק בגבול סוריה-עיראק.

את הדברים אמר כוכבי בעת שדיבר על יכולותיו המתקדמות של צה"ל בכנס שנערך באוניברסיטת רייכמן לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק. "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה", אמר. "יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח".

הרמטכ"ל הוסיף ותיאר את האירוע: "צריך לשלוח לשם את הטייסים, הם צריכים לדעת להתחמק מטילי הקרקע-אוויר. אל תטעו, יש מבצעים שיורים עליהם 30 או 40 טילי קרקע-אוויר, בשיא היה 70. הם צריכים לתקוף, הם צריכים לפגוע ולחזור. הם צריכים גם בחלק מהתקיפות לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".

התקיפה הישראלית התרחשה בנובמבר האחרון לעבר שיירת אמל"ח איראנית שחצתה את הגבול מעיראק. בתקיפה נהרגו לפחות 10 בני אדם. בעיראק טענו כי השיירה הובילה דלק מאיראן ללבנון, אולם גורמים בכירים ציינו שכמה מכלי הרכב בשיירה הובילו תחמושת וטילים בנוסף לדלק.

גורמים בישראל טענו כי איראן ניסתה להסוות את אמצעי הלחימה באמצעות שימוש בשיירה אזרחית בתקווה שזה יחמוק מעיני המודיעין הישראלי. בישראל מעריכים כי סוריה מבקשת להפסיק את משלוחי הנשק, כיוון שהתקיפות הישראליות פוגעות קשות ברוב התעשיות הצבאיות הסוריות. איראן, מצידה, ממשיכה לשלוח ראשי קרב של טילים לתעשיות שלה בסוריה ולבנון, כדי להבטיח את המשך ייצור הטילים האיראניים.

 
תגיות:איראןצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה