חדשות בארץ

ראשי הישיבות במכתב חד משמעי: לא לתמוך בממשלה בלי חוק טל

מכתב נחרץ של ראשי הישיבות קורא לחברי הכנסת לא לחתום על הסכם קואליציוני ולא לתמוך בממשלה בלי חוק טל, הסדר המאפשר למי שתורתו אומנותו להמשיך ולעסוק בתורה

  • כ' כסלו התשפ"ג
(צילום: יונת סינדל / פלאש 90)(צילום: יונת סינדל / פלאש 90)
אא

גדולי ראשי הישיבות הספרדים, ובראשם ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה, פונים במכתב נחרץ לחברי הכנסת החרדיים, ומורים להם לא לחתום על הסכם קואליציוני ולא לתמוך בממשלה בלי חקיקת חוק שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות.

במכתב, עליו חתומים חכם משה צדקה, הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי עזרא ניסן, הגאון רבי יצחק ברכה, הגאון רבי יואל טולדנו והגאון רבי מנשה תופיק אביעזרי, כותבים הרבנים: "לכבוד שלוחי דרבנן כלל חברי הכנסת החרדיים, הננו בזה לחזק ולאמץ את ידכם בעמידה האיתנה המחויבת בשעה גורלית זו שאנו מצויים בה – לפעול במסגרת המו"מ הקואליציוני להציב דרישה איתנה בלתי מתפשרת להחזיר ליושנה את הסדרת הדיחוי כפי שהיה נהוג כל השנים שעברו עד ביטול 'חוק טל', ולכלול מראש בהסכם הקואליציוני התחייבות ברורה מפורטת של כל הקואליציה להסדרת נושא דחיית הגיוס בחקיקה ללא מכסות ויעדים, שילוב בתעסוקה וכדו' בכל שום וחניכה דאית להו) ואף לא בהחלטת ממשלה, (בשום צורה ואופן, באופן שהחוק לא יוכל להיפסל או לקבל פרשנות ע"י הבג"ץ. ולרבות חקיקת פסקת ההתגברות כנדרש.

"ובוודאי כי ללא הסדרת הדברים כאמור לעיל, אין לחתום על שום הסכם קואליציוני, ואף לא לתמוך בשום ממשלה, אף במחיר שעל ידי זה לא תקום ממשלה וכל שכן במחיר וויתור על עניינים אחרים. וחלילה לעשות את הטפל עיקר והעיקר טפל.

"דבר שפתיים אך למותר בחובת הזהירות להבחין בין תכלת לקלא אילן ולא להיגרר אחר הצעות שונות של מתווה חקיקה שאינו מובטח מפני אפשרות של התערבות בג"ץ או שכלפי חוץ נראה כביכול שאינו דורש יעדים או שלא יהיו מחויבים בפועל, כאשר כל אלו עפ"י בחינה משפטית אינם אלא מצג שווא ואחיזת עיניים, או לכל הפחות מידי ספיקא לא נפקי.

"אין ספק שזו עיקר הזכות והחובה שאנו מצווים בה בשעה מכריעה זו. ובזכות השמירה בנאמנות על קדשי ישראל וחיזוק התורה, נזכה לגאולה השלימה בחסד וברחמים אכי"ר", מסיימים הרבנים את מכתבם.

בתחתית המכתב הוסיף הגאון רבי משה צדקה בכתב ידו וכתב: "חובותינו בהחלט להחזיר הדבר לקדמותו כפי שהיה בתחילת המדינה לפי דעת כל חכמי התורה".

תגיות:חוק טלהקמת הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה