חנוכה 2023

הגאון רבי גרשון אדלשטיין: זו הסגולה המיוחדת של חנוכה

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין על חנוכה: "זמן מסוגל יותר מכל השנה להצלחה בתורה וגם לקיום המצוות בשלימות"

  • י"ט כסלו התשפ"ג
(צילום: אהרון קרון / פלאש 90)(צילום: אהרון קרון / פלאש 90)
אא

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', פרסם הבוקר (שלישי) מכתב מיוחד לקראת חנוכה. במכתבו, עליו חתמו שאר חברי מועצת גדולי התורה, עורר ראש הישיבה על החיזוק הנדרש בימים קדושים אלו מרפיון בתורה. עוד קרא הרב להיזהר שלא לבטל את הזמן היקר באירועים ומופעים.

ראש הישיבה ציטט את דברי הרמח"ל, המבאר כי בכל שנה מאיר מחדש האור הגדול של חנוכה, כפי שהיה בימי החשמונאים. כה דבריו: "בימים ההם בזמן החשמונאים הייתה סייעתא דשמיא מיוחדת שנתבטלה הגזירה וזכו לעסוק בתורה ולקיים מצוות בזכות שמסרו את נפשם, וידוע מה שכתב הרמח"ל 'שכל תיקון שנתקן ואור גדול שהאיר בזמן מהזמנים, בשוב תקופת הזמן ההוא, יאיר אור מעין האור הראשון ותחודש תולדת התיקון ההוא במי שקיבלו'. ואם כן, בחנוכה בכל שנה ושנה חוזרת ההשפעה של תורה ומצוות, והוא זמן מסוגל יותר מכל השנה להצלחה בתורה וגם לקיום המצוות בשלימות".

הרב אדלשטיין הדגיש: "ומכיוון שבחנוכה הייתה הישועה שנתבטלה הגזירה וכבר היה אפשר לעסוק בתורה, מסתבר שיש בו חיוב גדול יותר לעסוק בתורה".

קבלו: אלו פרקי התהילים שראוי לומר לאחר הדלקת החנוכיה

סגולות נפלאות לחנוכה, שפשוט אסור להחמיץ

הרב הוסיף וציטט את דברי השל"ה, שכתב "כי 'הימים הקדושים האלו ראויים ביותר להתמדת תורה מבשאר הימים, על כן השומע ישמע ויתעורר בימים ההוא ביתר שאת בתורה ובמצוות', ולכן יש להתחזק ביותר שלא יהיה רפיון מתורה בזמנים קדושים אלו, וחבל על כל רגע שמפסידים מתורה בימים אלו".

עוד התייחס הרב לאירועים ומופעים שונים המתקיימים בחנוכה, וציין כי אין ללכת אליהם ולבזבז את הזמן היקר: "ופשוט כי חלילה מלבטל את הזמן היקר באירועים שאין ראוי לבני תורה להשתתף בהם, ואדרבה בימים קדושים אלו ראוי להיות מוסיף והולך בעסק התורה. ואנו מקווים שבמוסדות התורה ימשיכו בעסק התורה כפי שצריך, ובהיכלי התורה ובתי המדרשות יתחזקו בעסק התורה ויוסיפו על הקודש בקיום סדרי לימוד מיוחדים".

הרב הדגיש כי ימי החנוכה מסוגלים להצלחה בתורה מתוך יישוב הדעת ובשמחה: "ימי החנוכה הם ימים הראויים ומסוגלים לדבקות בתורה, כמובן כל א' לפי כוחו, עם יישוב הדעת ובשמחה, ומי שהוא חכם ובר דעת יבין את זאת, ויזכה עי"ז להצלחה בתורה כל השנה", כתב הרב אדלשטיין, וסיים את דבריו בתפילה: "ויהי רצון שזכות התורה תגן עלינו ועל כל ישראל, ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן".

מסרי חנוכה, עצות וסגולות בהדלקת נרות החנוכה, בהרצאתו המרתקת של הרב זמיר כהן:

תגיות:הרב גרשון אדלשטייןחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה