חדשות בארץ

יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת: לפיד תקף, נתניהו הגיב

64 חברי כנסת הצביעו בעד מינויו של יריב לוין ליו"ר הכנסת. לפיד תקף במליאה: "אנחנו לא הפרייארים שלכם". נתניהו השיב: "נשמור על הסטטוס קוו. מספיק עם ההפחדות והשקרים"

  • י"ט כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (שלישי) כדי להצביע על מינוי יו"ר כנסת חדש. כל סיעות הקואליציה הנכנסת תמכו במינויו לתפקיד של ח"כ יריב לוין מהליכוד.

עם היבחרו, הודה לוין לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ולחברי הכנסת שתמכו בו: "אני מבקש לומר תודה מיוחדת לך, אדוני ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, על הזכות ללכת עמך בדרך משותפת ארוכת שנים ועל האמון האישי והגיבוי יוצא הדופן שאני מקבל ממך. אעשה כמיטב יכולתי למלא את השליחות הזו מתוך הכרה בחשיבות הכנסת לכל החברה ובייחוד לחלשים שבה'.

''מחכים לנו בימים הקרובים ימי עבודה עמוסים ביותר. אני מבקש להתייחס לסדר היום הצפוי, על פי הידוע כרגע. אנחנו נצא עכשיו להפסקה, במהלכה אני מבקש לזמן את חברי נשיאות הכנסת לישיבה בעוד שעה בלשכתי. כמו כן תתקיים ישיבה של הוועדה המסדרת בהתאם לסדר היום ולוחות הזמנים שפורסמו על ידה. ישיבת המליאה תחודש בהודעה של חצי שעה מראש, לשם דיון בהצעות חוק בקריאה טרומית, ככל שהדבר יאושר על ידי נשיאות הכנסת ובכפוף למתן פטור מחובת הנחה על ידי הוועדה המסדרת'', הוסיף יו"ר הכנסת הנכנס.

לקראת ההצבעה על החלפת היו"ר, נאם ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאום הסתה חריף ביותר: "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?.

"ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא ניצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא", לשון לפיד.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נשא אף הוא דברים: ''אני קורא לחברי האופוזיציה לקבל את הכרעת העם בבחירות ולהפסיק לפזר הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא אומר ש'רק אנחנו משלמים מיסים ורק אנחנו משרתים בצבא'. אני לא חושב שצריך לעשות השוואות, אבל אם יאיר לפיד מתעקש אני מציע לו לעשות חשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שמשרת כולו בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית כולם משרתים בצבא, מספר גדול מאוד של מצביעי ש"ס משרתים בצבא, שלא לדבר על הציבור החרדי שמשרת בשירותים חיוניים והצלה. זה 50 מנדטים שמשרתים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. הניסיון לפלג ולשסות הוא דבר פסול מעיקרו.

"אנחנו נשמור על הסטטוס קוו - איש באמונתו יחיה", הבטיח נתניהו. "תהיה פה מדינה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך שלנו, דרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי וכך נעשה''.

תגיות:יריב לויןיו"ר הכנסתבנימין נתניהויאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה