חדשות בארץ

סערה במגדל היוקרתי בתל אביב: דיירים חתמו על עצומה נגד הפעלת מעון דתי

"תפסיקו עם ההסתה והשנאה לדתיים": דיירים שמתגוררים במגדל יוקרתי בתל אביב, יצאו השבוע נגד רעיון להקים מעון יום דתי-לאומי, בטענה כי "רובנו חילונים"

אא

סערה רבתי התגלעה השבוע בין דיירי בניין יוקרה בתל אביב לבין פעילי ארגון 'הנקודה היהודית', לאחר שהאחרונים זכו במכרז עירוני להפעלת מעון יום דתי-לאומי. 

דיירי פרויקט המגורים היוקרתי בשם 'מגדלי הצעירים' ברחוב מנחם בגין - חתמו על עצומה מטעמם, שבה כתבו כי הם מתנגדים בתוקף להפעלת מעון שכזה. "לאחרונה הובא לתשומת לבנו והתאכזבנו לגלות, כי הזוכים במכרז על הפעלת גן הילדים שעתיד להיפתח בבניין הם רשת 'הנקודה היהודית', אשר שייכת לזרם חב"ד. אנחנו מבקשים להביע בראש ובראשונה את התנגדותנו לפתיחת גן בעל צביון דתי, שכן הרוב המוחלט של דיירי הבניין - מנהל אורח חיים חילוני, ואנחנו מבקשים לגדל את ילדינו באופן כזה".

כצפוי, הדבר עורר מהומה בין השכנים שחתמו על העצומה, לבין שכנים אחרים שיצאו נגדם וטענו כי מדובר בשנאת חינם. "תפסיקו עם השנאה לדתיים. זו הסתה", אומרים הקולות השפויים שמנגד. 

עוד הגדילו הדיירים המתנגדים לעשות, כאשר הודיעו כי יקיימו ישיבת דיירים שתפקידה לשכנע ולהחתים את כל הדיירים, גם את אלו שנוטים שלא לקחת צד לכאן או לכאן, על העצומה. 

אחת הדיירות, שתגובתה התפרסמה ב'ישראל היום', אמרה כי בין הדיירים התקיים דיון בנושא, ו"כל מי שהיה שם - הביא טענות מזעזעות על כך שיתחילו להניח תפילין בלובי, וכדומה. המהות של הסיבות להתנגדות לגן הזה נובעות מהסיבות הכי מגעילות שיש, כגון הורדת ערך לנכס ושנאת השונה", היא אומרת ומוסיפה: "בחייאת, תפסיקו עם ההסתה על הדת והשנאה לדתיים. זה גועל נפש".

מ'הנקודה היהודית' נמסר כי "העמותה זכתה במכרז על פי חוק והגישה את הצעתה לפי הקריטריונים שביקשה עיריית תל אביב. אנחנו לא נתייחס לגורמים חיצוניים שלא קשורים לעבודה מול העירייה והם חסרי השפעה על ההליך. לשמחתנו המעון ייפתח בתקופה הקרובה ויקלוט עשרות ילדים תושבי האזור".

תגיות:חילונייםגןדתייםתל אביבמגדל יוקרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה