נטורופתיה ורפואה טבעית

שושנה ברגל – מה שאפשר גם בבית

אלו פעולות ביתיות אפשר לנקוט כדי להיפטר משושנה ברגל ולגרום לדלקת להסתיים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שושנה ברגל היא דלקת בשכבת הדֶרמיס בעור, והיא נגרמת על ידי חיידקים המצויים על העור שלנו בדרך כלל. התסמינים של השושנה ברגל הם חום גבוה, צמרמורות, כאב ראש וחולשה כללית בתוך 48 השעות שלאחר הזיהום הראשוני, ופריחה אדמומית דלקתית שנראית לאחר יממה בגין חיידק שמצוי על עורנו תמידית (נא לא להתבלבל עם שושנת יריחו - הגורם לה הוא טפיל המועבר באמצעות עקיצה של זבוב החול).

אז מדוע פורצת הדלקת פתאום? ברגע שנפרץ העור ברגל ע"י סדקים, שריטה, פטריה וכו', החיידק נכנס פנימה ומתחיל לנקות את הגוף מבפנים, אבל רק בתנאי שיש מה לנקות! כלומר – גוף חומצי מריבוי סוכר, מזון מן החי, מתח, קרינה ועוד – כל אלו הם תנאים לחיידקים להתרבות ולנקות. ברגע שהחיידק מסיים לנקות (בתנאי ששותים רק מים בימים הראשונים של החום), הדלקת מסתיימת מאליה. אבל ברגע שאנשים ממשיכים לאכול כרגיל בזמן התפרצות השושנה והחום, אז זה לא נגמר, ואף מחריף עד כדי אנטיביוטיקה ואשפוז.

אז מה חשוב לדעת? אם רוצים שתהליך ניקיון (דלקת) זה יסתיים מהר, חייבים להפסיק להרעיל את הגוף למשך מספר ימים מועט עד שבועות (תלוי במקרה), ואז יש ריפוי מלא. מניסיוננו הרב, אלה הפעולות הנחוצות לריפוי מלא בבית:

1.  בזמן החום (וגם בכל מחלה) הכי נכון ובריא לשתות מים מינרלים וחליטות תה לריפוי מהיר (בורא עולם יצר מנגנון של אי רעב כשיש חום. תקשיבו לו). זה יכול לקחת 1-3 ימים, ובכל יום החום יורד במעלה אחת בממוצע ללא אקמול (שמזיק לריפוי), בתנאי שלא אוכלים. אם רעבים - שותים את המזון: שייק פירות מדולל במים או מרק ירקות טחון בלבד.

2. כשהחום מתחיל לרדת, מתחילים בהדרגה ללעוס את המזון: פירות, סלט ירקות ומרקים. אט אט חוזרים לאכילה רגילה ובריאה כמובן.

3. ישנו כאב עז למספר שניות מישיבה לקימה (נמשך יומיים בדרך כלל), בגלל הדלקת בשוק שמושכת את הרקמה. כדאי להרים רגל על הספה מדי כמה שעות.

4.רצוי מאוד לשלב תוספי תזונה חיוניים מהרגע הראשון של החום. ויטמין C כל מספר שעות במינון של 1000 מ"ג לפחות (כשיש שלשול - הגעתם לעודף בוויטמין C). כמו כן, רצוי לתת ויטמין D במינון של 8000 יחידות ביום לפחות.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:רגלשושנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה