חדשות כלכלה

מאגר "אל תתקשר אליי" יוצא לדרך: כך תעשו סוף לשיחות שיווק לא רצויות

מבורך: כך תעשו סוף לשיחות המכירה המעיקות: צרכנים יוכלו להכניס את שמם למאגר שמחייב חברות לא לפנות אליהם בהצעות שיווקיות. כך תירשמו לשירות

  • י"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאגר "אל תתקשרו אלי" יוצא היום (שני) לדרך: מעתה צרכנים שלא מעוניינים שגופים מסחריים יתקשרו אליהם ויציעו להם הצעות שיווקיות יוכלו להכניס את פרטיהם ללא עלות למאגר "אל תתקשר אליי", ועל החברות יהיה אסור לפנות אליהם. חברה מסחרית שתפנה בכל זאת לצרכן שבחר להירשם למאגר יקבל כנס.

את הקמת המאגר הממשלתי קידמו השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, מתוקף חוק הגנת היצרן.

על פי החוק, כל חברה, בין אם זו חברת סלולר או קופת חולים, תידרש לבדוק האם הטלפון שמחייגים אליו מופיע במאגר ואם תפנה לאדם הרשום במאגר, תהיה חשופה כאמור לעיצומים כספיים.

החוק מאפשר לממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן להטיל עיצום כספי בגובה של 45 אלף שקל לתאגיד ו-25 אלף שקל לעוסק פרטי על עוסק שפנה לצרכן, על אף שמספרו הופיע במאגר "אל תתקשר אליי", וכן להטיל עיצום כספי, בגובה של פי שלושה מהעיצום הכספי המקורי, במקרה שבו עוסק הפר צו הפסקה מנהלי.

על מנת להוסיף את עצמכם למאגר, היכנסו לאתר האינטרנט, הזינו את מספר הטלפון שלכם, קבלו קוד אימות לטלפון והזינו אותו במאגר – ומעתה חברות מסחריות לא יוכלו להתקשר אליכם.

כן ניתן להירשם אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, או להירשם בשיחה טלפונית באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171. ניתן להירשם בוואטסאפ שלינק ישיר אליו נמצא באתר המאגר.

השרה אורנה ברביבאי מסרה: "הקמת מאגר 'אל תתקשר אלי' מעביר את הכוח לידי הצרכנים, כך שיוכלו לבחור האם לקבל שיחות שיווקיות או לא. מדובר בכלי אפקטיבי שנועד להגן בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת החשופה לפגיעה יותר מאחרים. אין לי ספק כי יצמצם משמעותית את הפגיעה בצרכנים".

השרה מירב כהן התייחסה להקמת המאגר: "הקמת המאגר באה בהתאם למגמה העולמית ועל רקע אלפי מקרים קשים שטיפלנו, בהם צרכנים מבוגרים, עולים חדשים, אנשים עם מוגבלויות שנוצלו בצורה מחפירה. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד ע"י שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן. מדובר במודל שיושם כבר בעולם בהצלחה והגיע הזמן שגם הצרכנים הישראלים יזכו להגנה זו".

על מנת להוסיף את מספרכם למאגר, לחצו כאן.

תגיות:מאגרטלפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה