חדשות בארץ

הכנסת תצביע היום על מינויו של יריב לוין. השבעת הממשלה תידחה כנראה עד לאחר חנוכה

במערכת הפוליטית מעריכים כי ח"כ יריב לוין יישאר בתפקיד יו"ר הכנסת באופן קבוע. השבעת הממשלה תידחה ככל הנראה עד לאחר חג החנוכה

  • י"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת תצביע היום (שני) על מינויו של ח"כ יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני. לוין צפוי לכהן בתפקיד יו"ר הכנסת לתקופה של לא יותר משבועיים, עד להשבעת הממשלה החדשה. במהלך תקופה זו יקודמו חקיקות שונות, ביניהן חקיקת חוק דרעי וחקיקה שנועדה להרחיב את סמכויותיו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

נכון לעכשיו נראה שהשבעת הממשלה תידחה עד לאחר חג החנוכה, כיוון שבשלב זה לא נראה שיספיקו לחוקק את כל חבילת החוקים הללו עד חנוכה.

על תפקיד יו"ר הכנסת הקבוע מתמודדים, בין היתר, חברי הכנסת דוד אמסלם, יואב קיש, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה ודני דנון. במידה ואוחנה לא ימונה לתפקיד, הוא צפוי להתמנות לשר החוץ. עם זאת, ההערכה הגוברת במערכת הפוליטית היא שלוין יישאר בתפקיד באופן קבוע.

בתוך כך, מבקר הליכוד שי גלילי פנה ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו בבקשה לקבל הבהרות על ההצבעה הטלפונית שקיימה אתמול הסיעה לתפקיד יו"ר הכנסת. לטענתו, להצבעה לא קדם דיון, ולא ניתנה לחברי כנסת אחרים הזדמנות להציג את מועמדותם. 

גלילי כתב לנתניהו כי "בהתאם למידעים שהגיעו בפניי, מתברר כי הוחלט מצידך לערוך הצבעה טלפונית מבין חברי הסיעה, וזאת ללא כל כינוס או דיון מקדים שבמסגרתו יוכלו חברי הסיעה להביע דעתם, להציע הצעותיהם ולשכנע את חבריהם בהתכנסות קולקטיבית משותפת".

לדברי גלילי, "בכך נפל לכאורה פגם דיוני בהתנהלותך, באשר, כל החלטה של גוף קולקטיבי, קל וחומר של הליך של בחירה, מחייבת התכנסות משותפת של חבריו ועריכת דיון מקדים בהשתתפותם, טרם קיום ההצבעה לגופה".

תגיות:יריב לויןממשלהיו"ר הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה