ונשמרתם

ונשמרתם: הרוג נוסף מכשל של כרית אוויר ברכב. בואו לבדוק - האם אתם בסכנה?

האם ברכב שלכם יש כרית אוויר כזו? משרד התחבורה האמריקני יוצא נגד כרית אוויר של 'טאקטה' - לאחר שהקורבן ה-30, קיפח את חייו בגללה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד התחבורה האמריקני אוסר שימוש בכרית אוויר של חברת 'טאקטה' היפנית, שמותקנת ברכבי הונדה בעיקר, אך לא רק. השבוע קיפח את חייו נהג נוסף על הונדה אקורד, והוא מצטרך לרשימת 29 ההרוגים הקודמים שקיפחו את חייהם, בשל כשל באופן התפעול של כרית האוויר הזו. 

בד בבד, למעלה מ-100 מיליון (!) נהגי מכוניות שבהם הותקנה כרית האוויר - מצאו את עצמם בתיקונים ארוכים במוסך. 

"למעשה, מדובר בכשל חמור ביותר, שגורם לעשרות חלקיקי מתכת להתעופף לכיוון נוסעים ועוברי אורח, ברגע שכרית האוויר מופעלת", מסביר נציג של מנהלת הבטיחות האמריקנית בדרכים, שבודקת זירות תאונות, וקובעת את הנסיבות שהביאו אל התאונה. 

לדברי הנציג, מחקירת תאונה שאירעה בפברואר בקנטאקי, ברכב שבו הופעלה כרית האוויר - מותו של הנהג נגרם מחלקי המתכת שהתעפפו לעברו בעת פתיחת הכרית, ולא מהתאונה עצמה. 

למקרה המפחיד הזה מצטרפים כעת עוד ועוד מקרים גם מחוץ לארצות הברית, 30 הרוגים במספר אם להיות מדויקים. "זה אבסורד לחשוב על זה", אומרים כעת נציגים ממשרד התחבורה האמריקני. "מה שאמור היה להציל את חיי הנהג בעת תאונה, הוא זה שהרג אותו".

הבעיה התגלתה במכוניות כבר ב-2015, וכבר אז נוצר הד בינלאומי שקרא למוסכים ברחבי העולם להכריז על המכוניות הבעייתיות כדי שהחברה היפנית תעשה ריקול לכריות האוויר המסוכנות.

עם זאת, אנשי מנהלת הבטיחות מתחו ביקורת על התנהלות הנהג האחרון שקיפח את חייו: בדו"ח מיוחד שפורסם מטעמה, ובו היא מדגישה כי הוא היה צריך לבצע תיקון כלשהו לכרית האוויר במוסך, ואף קיבל למעלה מ-300 התרעות על כך. 

ומה קורה עם כרית האוויר של טאקטה בארץ?

למעשה, משרד הרישוי מודע לבעיה, ולפני 11 שנה אף קרא לבעלי רכבי הונדה אקורד, להחליף את כרית האוויר של טאקטה, במותג כלשהו אחר. מי שלא ביצע את הריקול אז, אגב, רכבו לא יכול היה לעבור טסט או לעבור בעלות, כיוון שהוא נחסם במשרד הרישוי. 

על הנהג הישראלי לדעת שמדי שנה מפורסמות בישראל עשרות קריאות לתיקון תקלות במכוניות שבהן מורכבות כריות אוויר של טקאטה. כך למשל זומנו לאחרונה בעלי מכוניות: הונדה, פולקסוואגן, פורד, ב-מ-וו, פרארי, מאזדה ועוד - להחליף את כריות האוויר שלהן. לקריאות הללו מצטרפת גם יבואנית טויוטה בארץ, שקראה לבעלי דגמי אוונסיס להגיע למוסך להחליף את כריות האוויר של טקאטה. 

תגיות:רכבסכנהכרית אווירטאקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה