חדשות בארץ

מי יהיה יו"ר הכנסת הבא? נתניהו יכריע עד מחר מיהו מועמדו לתפקיד

נתניהו יכריע עד יום שני מי יהיה מועמדו לראשות הכנסת. השמות המובילים: אופיר אקוניס, דוד אמסלם ואמיר אוחנה

  • י"ז כסלו התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יכריע עד מחר (שני) מי יהיה יו"ר הכנסת הבא. המועמדים המובילים לתפקיד הם חברי הכנסת דוד אמסלם, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה, יואב קיש ודני דנון.

ההערכות בליכוד הן כי אמסלם הוא המועמד המוביל מבחינת נתניהו, כיוון שזה האחרון מעוניין לפרק כיסי התנגדות בתוך המפלגה.

עם זאת, בעיתון "מעריב" צוטטו גורמים בליכוד הטוענים שנתניהו שוקל למנות את אמסלם לתפקיד שר המשפטים - כפי שדרש מיד לאחר הבחירות - ואז ייתכן שיריב לוין בסופו של דבר יתמנה ליו"ר הכנסת.

במידה ונתניהו ימנה את אקוניס ליו"ר הכנסת, ייתכן מאוד שגברו סיכוייו של ח"כ ישראל כ"ץ לקבל את משרד החוץ. זאת כיוון שמקורביו של נתניהו אישרו כי ראש הממשלה המיועד נחוש למנות את שגריר בארה"ב לשעבר רון דרמר לתפקיד דיפלומטי בכיר, ולחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. על פי ההערכות, דרמר ישמש בתפקיד שר לתפקידים מיוחדים שיהיה אחראי על המל"ל.

מינויו של יו"ר כנסת עובר דרך הליך בחירה חשאית בסיעת הליכוד. אם יהיה מועמד יחיד תאשר הסיעה את המינוי בהצבעה גלויה. במידה ויהיה מתמודד נוסף על התפקיד, תיערך הצבעה חשאית בסיעה.

נתניהו מעוניין למנות יו"ר כנסת על מנת לקדם את "חוק דרעי", שיכשיר את מינויו של דרעי לתפקיד שר בממשלה, וכן לצורך העברת החוק הקשור לסמכויות של השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר. נתניהו ייאלץ להעביר את החוקים האלו בתוך שבועיים לכל היותר, כדי להספיק להודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה. לאחר הודעתו לנשיא יצטרך נתניהו להקים את ממשלתו תוך שבוע.

תגיות:דוד אמסלםיו"ר הכנסתבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה