חדשות בארץ

מביך: כמה מפכ"לים לשעבר חתמו על מכתב נגד בן גביר?

במכתב נגד הרחבת סמכויותיו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הופיע שמו של המפכ"ל לשעבר יהודה וילק שנפטר לפני שלוש שנים. שמותיהם של המפכ"לים לשעבר חזרו על עצמם מספר פעמים. בן גביר: "קשה לחמוצים להשלים עם העובדה שהעם רוצה מדיניות חזקה וברורה"

בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בכירים לשעבר במשטרה חתמו על מכתב פומבי הקורא לשמור על עצמאות המשטרה, וזאת ברקע ההסכמות בין הליכוד ועוצמה יהודית על הרחבת סמכויותיו של השר המיועד לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר.

"משטרת ישראל וצבא הגנה לישראל הם עוצמתנו – הרחיקו מהם את הפוליטיקה", נאמר במכתב שהופץ הבוקר (חמישי). "בדאגה עמוקה אנחנו, מפקדים שהובלנו אלפי שוטרים וחיילים, מביטים על התהליכים נגד צה"ל ומשטרת ישראל תוך כדי פירוק הסמכויות מצה"ל, מהמינהל האזרחי וממפכ"ל המשטרה, אשר מחלישים את מדינת ישראל, מערערים את יסודות הדמוקרטיה והמשילות ויש להם השלכות חמורות על עוצמתה של המדינה".

"עצמאות המשטרה היא חיונית במדינה דמוקרטית. חלוקת תחומי האחריות בין צה"ל למשטרת ישראל הם נדבך מרכזי בתפיסת הביטחון. אנחנו החתומים מטה מבקשים – השאירו את ביטחון המדינה ומערכת אכיפת החוק מחוץ לפוליטיקה".

בתחתית המכתב מופיעים כביכול 44 חתומים, אלא שבפועל מדובר בשמונה שמות בלבד של מפכ"לים לשעבר שחזרו על עצמם מספר פעמים. בין החותמים מופיע גם שמו של יהודה וילק, המפכ"ל ה-13 של המשטרה שכיהן בתפקידו בין השנים 2001-1998, שנפטר בשנת 2019.

בן גביר העלה לחשבון הטוויטר שלו את המכתב, עם סימון הכפילויות שבו, ותקף: "תמשיכו לכתוב כל שם 6 פעמים, כולל שימוש ציני ללא בושה בשמו של אדם שנפטר. זה לא יעזור לכם. קשה לחמוצים להשלים עם העובדה שהעם רוצה מדיניות חזקה וברורה. הזלזול באינטליגנציה של הציבור לא יעזור לכם".

אתמול פנה בן גביר במכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בו דרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. במכתב נטען, כי המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי והשר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב מבצעים "מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה".

לדברי בן גביר, פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע 'מחטפים' ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות".

"התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים. מדובר בהתנהלות בעייתית, שלכאורה כל תכליתה לפגוע בסמכות ובדרכי הפעולה של השר לביטחון הלאומי הנכנס".

בן גביר ציין, כי למרות ההצהרה שלא לבצע שינויים לרבות המינויים, נודע לו כי בר-לב ושבתאי מתכוונים לקיים היום טקס הענקת דרגות ובכך להציב אותו בפני עובדות מוגמרות.

"זאת ועוד. ידיעה זו מצטרפת לדיווח בעיתון 'הארץ', לפיו המפכ"ל ביצע עוד מחטף בשבועות האחרונים בדמות מינוי של קצין המשטרה שחר מחסומי למפקד יס"מ ירושלים. על פי מידע שקיבלתי, בעבר סירב השר לביטחון פנים היוצא למנות את הקצין. על כן מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד".

"ואם בכך לא סגי", הוסיף בן גביר, "מחטף זה מצטרף למחטף שלישי במספר, בדמות ניסיון המפכ"ל לקיים דיון במדיניות המשטרה לשנת 2023. מחטף שנמנע רק לאחר שהדבר נודע לי".

בסיום המכתב דרש בן גביר, כאמור, מהיועצת המשפטית לממשלה "לבחון באופן מיידי התנהלות זו, ובד בבד לעצור לאלתר את המינויים. כללי המינהל התקין והוראות החוק במדינת ישראל מלמדים כי להותיר בפני השר שעתיד לבוא את ההחלטות בעניין".

תגיות:משטרת ישראלצה"לאיתמר בן גבירהמשרד לביטחון לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה