חם ברשת

המחאה באיראן: מפגין ראשון הוצא להורג בתלייה. אחותו של חמינאי יוצאת נגד משטרו

אחותו של חמינאי יוצאת נגדו, הוצאה להורג של המפגין הראשון ועוד חמישה גזרי דין מוות על מפגינים נוספים ועוד: העם באיראן אומר את דברו - אבל הדברים נופלים על אוזניים ערלות, ואלפים סובלים מעינויים קשים על ידי כוחות הדיכוי

אא

גל המחאות באיראן: היום (חמישי) נערכה הוצאה להורג ראשונה של מפגין נגד המשטר, שהורשע בדקירה של איש ביטחון. 

סוכנות הידיעות 'תסנים' מדווחת כי מוחסן שכארי הוא המפגין הראשון שהוצא להורג באיראן, בתקווה שהדבר יהווה הרתעה למיליוני המפגינים האחרים שהמשטר לא מצליח לדכא.

תמונתו של שכארי זעזעה הבוקר את אמות הספים של העולם - כשראוהו תלוי על מנוף שנישא לגובה של עשרות מטרים. 

כעת מאשימים המנהיגים באיראן את המדינות הזרות בליבוי האש בתוכה, כולל ישראל, והבטיחו שהמחיר שהן והמפגינים ישלמו - יהיה כבד. "ננקוט ביד קשה נגד המפגינים הפורעים והטרוריסטים", אמרו. "עצרנו עוד חמישה אנשים שהורשעו בהריגתו של חבר מיליציית הבסיג', וגם הם יוצאו  להורג בקרוב".

אמנם משמרות המהפכה עוד לא לקחו צד בגל המחאות הנוכחי, אך כן שיבחו את הוצאתו להורג של שכארי ואת עונשי המוות האחרים שהוטלו על חמשת העצורים, ואמרו כי זה העונש שצריכים לתת למי שמואשם ב"פשעים נגד ביטחון האומה והאיסלאם".

הנה עוד כמה מהציוצים שמשקפים את המצב הנוראי שם:

קבוצה של שחקנים ושחקניות איראניים, הצטרפו לתמונה משותפת - כשהשחקניות נראות ללא חיג'אב, במחאה נגד המשטר. 

***

ה-IR הוציא להורג את #Mohsen_Shekari, עצור שנעצר על חסימת הרחוב במהלך ההפגנות האחרונות באיראן. מפגינים איראנים חפים מפשע עוברים עינויים ומוצאים להורג בכלא. להפסיק הוצאות להורג המוניות עם סנקציות משתקות.

***

ציוץ יוצא דופן מגיע לא פחות ולא יותר, מאחותו של מנהיג הרפובליקה האסלאמית עלי חמינאי שאמרה: "אחי לא שומע את זעקת העם לחופש, הוא לוקח רק את קולם של מי שמקיפים אותו. אני מקווה לראות את ניצחון העם, ולהפיל את העריצות הזו השולטת באיראן בקרוב".

***

הפרסום על הוצאתו להורג בתלייה של המפגין הראשון שפעל נגד המשטר:

 

***

בן 14 בשם ספהר מאגסהודי, נרצח באכזריות על ידי בריוני ה-IR, הכוחות המיליציים של חמינאי. לאחר הירצחו, הבריונים גם חטפו את גופתו מחדר המתים, ואמרו למשפחה שאין לה אפשרות להתאבל עליו. למעלה מ-68 בני נוער נהרגו על ידי המשטר האיראני הנוכחי, מאז החלו ההפגנות. 

***

ארגון זכויות האדם 'אמנסטי' מוחה נגד עונש המוות שניתן למפגינים.  לצד פרסום תמונתם של המועמדים לעונש מוות, כתבו את המילים הבאות:

"אנשים אלה נמנים עם לפחות 28 אנשים, כולל 3 ילדים, שעלולים לעמוד בפני הוצאה להורג באיראן, בקשר להפגנות כלל ארציות, שכן הרשויות משתמשות בעונש המוות ככלי לדיכוי פוליטי כדי לסיים את ההתקוממות העממית".

***

המקומיים הציתו את "כיכר באזיג'" של העיר, שעליה התנשאו 'בגאון' פסלי המנהיגים. קהל עצום התאסף בכיכר אזדי בטהרן, והפגנות רבות נצפו גם במשהד, קום, קשאן, גורגן, אהוואז, קדס וערים נוספות.

***

כל העסקים סגורים והרחובות ריקים. כך נראית אחת הערים הגדולות והמרכזיות, כיום:

***
התגובות על הוצאתו להורג של שכארי:
המשטר האסלאמי באיראן הוציא להורג בחור צעיר באשמת חסימת רחוב במהלך הפגנות
שמו היה #MohsenShekari
הוא היה רק בן 23.
 
היי עולם, כשהיית עסוק בחדשות על ביטול משטרת המוסר, הרפובליקה האסלאמית הוציאה להורג בן 23


משטר ה-IR הוציא להורג את אחד המפגינים בשם #MohsenShekari שהיה בכלא. המשטר הזה הוא אבי דאעש וכל קבוצות הטרור בעולם
 

אתמול והיום, 2 מפגינים איראנים נרצחו על ידי הרפובליקה האסלאמית. #Houman Abdollahi נורה ברחובות, & #MohsenShekari הוצא להורג. מאות מבקשי חופש נרצחו על ידי IR במהלך #מהפכה איראן, והם מנסים להוציא להורג רבים נוספים.

מוחסן מסר את חייו למען החופש. הוא רצה חיים נורמליים. עוד נשמה אמיצה אחת שנהרגה על ידי המשטר המדמם הזה

 

תגיות:איראןהוצאה להורגתלייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה