חדשות בארץ

מקימים ממשלה: כך יחולקו התיקים בציונות הדתית

אופיר סופר - שר העלייה והקליטה, אורית סטרוק - שרת המשימות הלאומיות, שמחה רומן – יו"ר ועדת חוקה: בציונות הדתית פרסמו את חלוקת התיקים הפנימית

  • י"ג כסלו התשפ"ג
(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

מפלגת הציונות הדתית הודיעה הבוקר (רביעי), כי חבר הכנסת אופיר סופר יכהן כשר העלייה והקליטה וחברת הכנסת אורית סטרוק תמונה לשרה למשימות לאומיות.

המשרד למשימות לאומיות הוא משרד ההתיישבות, הכולל אגפים נוספים ממשרדי החינוך והדתות. בנוסף תכהן סטרוק כחברת הקבינט המדיני-ביטחוני למשך כל הקדנציה, אם הוא ימנה יותר מ-11 חברים.

ח"כ שמחה רוטמן יהיה יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט. המפלגה תקבל גם תפקיד סגן שר שזהותו טרם פורסמה.

יו"ר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' יהיה שר האוצר במשך השנתיים הראשונות של הקדנציה, וכן ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון, ויפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. בחלק השני של הקדנציה יכהן יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כשר האוצר.

אמש חתמו ראשי מפלגת יהדות התורה עם הליכוד על נספח התפקידים בהם יחזיקו חברי יהדות התורה. שאר הנושאים העקרוניים ייסגרו במהלך ישיבה שתתקיים בהמשך היום. בין הנושאים העקרוניים שנותרו פתוחים הם הנוסחה לחוק הגיוס העתידי שיסדיר את מעמדם של בני הישיבות וגובה השוואת תקציבי החינוך החרדי לחינוך הממלכתי.

על פי ההסכם, יצחק גולדקנופף ימונה לשר הבינוי השיכון כולל רשות מקרקעי ישראל, משה גפני ימונה ליו"ר ועדת הכספים, אורי מקלב – סגן שר במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה.

מאיר פרוש ימונה לשר ירושלים ומסורת ויחלוש על הילולת מירון. יעקב אשר יעמוד בראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה. ישראל אייכלר יעמוד בראשות ועדת העבודה והרווחה ויעקב טסלר ימונה לסגן שר במשרד הרווחה או במשרד אחר שיסוכם עם ראש הממשלה. יצחק פינדרוס שצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי יהיה ראש הוועדה לפניות הציבור.

תגיות:הציונות הדתיתיהדות התורהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה