חדשות בארץ

אל ג'זירה תובעת את צה"ל לבית הדין בהאג, בעקבות מות העיתונאית בג'נין

רשת אלג'זירה הגישה תביעה נגד צה"ל לבית הדין הבין לאומי בהאג, בעקבות מותה של הכתבת שירין אבו עאקלה בג'נין

  • י"ב כסלו התשפ"ג
(צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)(צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)
אא

רשת אלג'זירה הגישה היום (שלישי) תביעה נגד צה"ל לבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, בעקבות מותה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה בג'נין.

לדברי הרשת, "בתביעה יש ראיות חדשות שמלמדות בבירור כי שירין ספגה אש ישירה מירי של כוחות הכיבוש הישראלי. הטענה של הרשויות הישראליות שלפיה היא נהרגה בשוגג במהלך חילופי אש חסרת בסיס".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב בחריפות: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל ג'זירה", אמר.

שר הביטחון בני גנץ אמר אף הוא: "מדובר באירוע לחימתי מובהק שתוחקר באופן היסודי והעמוק ביותר. אני מציע לגורמים השונים וגם לאל-ג'זירה ללכת ולבדוק קודם כל מה קורה לעיתונאים באיראן".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב על התביעה: "רשת אלג'זירה לא רק מסקרת בצורה אנטישמית, מסלפים את האמת ומפרסמים שקרים, הם גם פועלים נגד מדינת ישראל בעולם. את רשת התעמולה הזאת צריך לגרש מהארץ ולא לתת להם את ההזדמנות להמשיך במסע השקרים האנטי ישראלי".

כזכור, העיתונאית שירין אבו-עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה בת ה-51 מתה במחנה הפליטים ג'נין ב-11 במאי, בעת שהיתה בזירת חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים. הפלסטינים מיהרו להצהיר כי העיתונאית נהרגה מירי חיילי צה"ל. מנגד, תחקיר מעמיק שביצע צה''ל קבע כי לא ניתן לקבוע מה מקור הירי. בהמשך, הפלסטינים הסכימו להעביר את הקליע לבדיקה בליסטית אצל האמריקאים, ובסיומה נקבע שלא ניתן לקבוע בוודאות מאיזה נשק נורה הקליע. 

תגיות:שירין אבו עאקלהאל ג'זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה