חדשות בארץ

לאחר שנאספו כל החתימות הנדרשות: יו"ר הכנסת יוחלף בשבוע הבא

ההצבעה על זהות יו"ר הכנסת תתקיים ביום שני הבא. השמות המובילים: אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, יואב קיש או דני דנון

  • י"ב כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לאחר שהליכוד הגיש את כל החתימות הנדרשות לבחירת יושב ראש חדש לכנסת, הודיע ח"כ מיקי לוי, יו"ר הכנסת היוצא, כי ביום שני הקרוב יכונס דיון במליאה על מנת לקיים את ההצבעה.

לשכתו של לוי פרסמה את ההודעה הבאה: "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב 12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה".

יצוין כי לפני שבוע אמר לוי כי לא יעכב את בחירות היו"ר החדש. "בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא. יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת", אמר. עם זאת, הכנסת תכונס רק ביום שני הבא לשם החלפת יו"ר.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עדיין לא גיבש החלטה מי יהיה מועמד הליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת. השמות המובילים הם חברי הכנסת אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, יואב קיש או דני דנון. עם זאת, ייתכן שנתניהו יבקש מאיש אמונו ח"כ יריב לוין להתמנות באופן זמני, עד החלוקה הסופית של התפקידים בתוך הליכוד.

תגיות:הליכודיו"ר הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה