סלבס בהתחזקות

בירכה ’הגומל’ בבית כנסת: השחקנית שהפסיקה לעבוד בשבת - ניצלה בנס משריפה

לאחרונה קיבלה על עצמה השחקנית חן אמסלם - שלא לעבוד בשבת. לפני חודש ניצלה משפחתה באורח נסי, משריפה שפרצה סמוך לביתם

אא

לפני כחודש, ניצלה השחקנית חן אמסלם בנס - משריפה שפרצה מאחורי ביתה. 

זה היה כשחן ובעלה מאור, ישנו ביחד עם שני ילדיהם בבית הוריה של חן, בעפולה. "פתאום שמענו צעקות וקריאות: 'תפתחו מהר, צאו מהבית'", משחזרת אמסלם. "כמעט פירקו לנו את הדלת, בעיטות, צרחות. קפצנו מהמיטה בבהלה".

המחשבה הראשונה שחלפה במוחה באותם רגעים היא 'מחבלים'. "שלפנו את הילדים ואת סבתא שלי מהמיטות, ויצאנו מהבית בפיג'מות. אז ראינו עשן ואש עולים מאחורי הבית. הייתי בטוחה שהבית נשרף, אבל רק כשכוחות הכיבוי הגיעו - הבנו שזה לא אצלנו, אלא הבית של השכנים, שצמוד אלינו, הוא שעלה באש". 

לדבריה, "הכל היה יכול להיגמר אחרת" - אלמלא השכנים העירו אותם, והזעיקו את מכבי האש. "איזה מזל שהשכנים המדהימים שלנו הצילו אותנו. למחרת, כשחזרנו הביתה, הבנתי שעברתי חוויה טראומטית. אמרתי למאור: 'אתה קולט שאני צריכה ללכת לבית הכנסת לברך 'הגומל'?. אני בן אדם שחי בהכרת הטוב, והערך העליון אצלי זה משפחה, זה הדבר הכי חשוב בחיים", היא אומרת. 

***

היא אמנם לא מגדירה את עצמה כדתייה - אבל היות והיא מגיעה ממשפחה מסורתית, היא לא מדליקה אש בשבת, שומרת כשרות ולאחרונה אף קיבלה על עצמה שלא לעבוד יותר בשבת. "עד לפני שנה־שנתיים לא הייתה אפשרות לבקש בחוזה דבר כזה", היא מדגישה. עבודה בשבת הייתה תמיד חלק אינטגרלי מחייו של שחקן. 

אלא שעם הזמן וככל שיותר ויותר שחקנים מצאו מנוחה אמיתית ביום השבת - הדבר השתנה. "לשמחתי, היום יש הרבה שחקנים שלקחו על עצמם לא לעבוד בשישי בערב, וסללו לי את הדרך. לפני שש שנים, כשעשיתי את 'שיער' בקאמרי, לא הייתה לי בכלל התעוזה לבקש דבר כזה. הייתי עושה וידיאו־קידוש עם המשפחה וזה היה כל כך עצוב, שאני לא מוכנה לזה יותר", היא מסכמת. 

תגיות:שחקניתקידוש השםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה