חדשות בארץ

תביעת ענק נגד המחבל שזרק בקבוקי תבערה בירושלים: "חלק בלתי נפרד מההרתעה"

מחבל קטין, תושב מזרח ירושלים, שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בתיהן של משפחות יהודיות בשכונת אבו טור בירושלים ונידון למאסר, נתבע על ידי הנפגעים בתביעה אזרחית בסכום של 200,000 שקל

  • י' כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שלושה אזרחים יהודים המתגוררים בשכונת אבו טור בירושלים הגישו תביעה אזרחית נגד מחבל קטין, תושב מזרח ירושלים, שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בתיהם. בקבוקי התבערה פגעו בחצר הבית ובאחד מחלונות הבית, וגרמו לשריפה. בתביעה, שהוגשה בידי עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, נדרש המחבל לפצות את הנפגעים בסכום של 200,000 שקל.

המחבל נעצר מיד לאחר האירוע בידי המשטרה, והוגש נגדו כתב אישום. בית המשפט הרשיע אותו בעבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה, ופעולה בנשק למטרות טרור. ביולי 2022 נגזרו עליו 25 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי, וכן פיצוי בסך 6,000 שקלים.

לאחר הרשעתו של המחבל, ובעוד הוא מרצה את עונש המאסר אשר הוטל עליו, הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה כוללת פירוט אודות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהפיגוע, וכן אודות הכאב והסבל שחוו בעקבותיו, ועדיין חווים, בעיקר במישור הנפשי. במסגרת התביעה מבקשים הנפגעים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויים עונשיים, בשל העובדה כי גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני (טרור).

על פי כתב התביעה, "בחודש נובמבר 2021 חבר המחבל לשני נערים נוספים, במטרה ליידות במשותף בקבוקי תבערה לעבר מתחם המגורים בשכונת אבו טור שבירושלים בו מתגוררות משפחות יהודיות, והכל ממניע אידיאולוגי-לאומני. כשהגיעו למקום, השליכו מספר רב של בקבוקי תבערה. אחד מהבקבוקים הבוערים הצליח לחדור מעל לגדר והתנפץ על אחד מחלונות חדר השינה בזמן שבני הבית שהו בו. כתוצאה מכך, ניצת וילון שכיסה את החלון ואש החלה להתפשט בחדר. בעלת הבית נאלצה לכבות את האש בידיה, באמצעות שמיכה".

עוד צוין, כי ארבעה בקבוקים נוספים התנפצו ובערו בחצר המתחם, בפתח דירתה של אחת מהנפגעות שהגישו את התביעה: "נכדיה הרכים ישנו באותה שעה בחדר הסמוך. היא הבחינה באש שהתפשטה במהירות, וכיבתה אותה באמצעות מטף כיבוי. זאת עשתה במטרה להגן על הנכדים, חרף הסכנה שנשקפה לה מכך שבמהלך הכיבוי המשיכו המחבלים להשליך בקבוקי תבערה למקום".

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו מסר: "הגשת תביעה אזרחית היא חלק בלתי נפרד מההרתעה וממיצוי הדין עם המחבלים. שידעו שלא רק שייענשו, אלא גם ישלמו מכיסם בעבור הנזקים שהם גורמים".

תגיות:בקבוקי תבערהירושליםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה