חדשות בארץ

עונשו של הלוחם מהתקרית בחברון הומתק בארבעה ימים

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אישר להמתיק את עונשו של לוחם גבעתי שנשלח למחבוש לאחר שאמר לפעילי שמאל בחברון "בן גביר הולך לעשות פה סדר"

(אילוסטרציה: ויסאם השלמון, פלאש 90)(אילוסטרציה: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אישר היום (שישי) את המתקת עונשו של לוחם גבעתי שתועד בחברון כשהוא אומר לפעילי שמאל "בן גביר הולך לעשות פה סדר". הלוחם נידון לעשרה ימי מחבוש בכלא הצבאי, ובעקבות ההחלטה עונשו הומתק בארבעה ימים.

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר, אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה"ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד סגן-אלוף אבירן אלפסי למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".

עורכי הדין משה פולסקי, עדי קידר ואופיר שטיינר מארגון חוננו, המייצגים את לוחמי צה"ל מהתקרית בחברון, בירכו על החלטתו של מפקד פיקוד דרום להמתיק את עונשו של הלוחם. עם זאת, עורכי הדין הוסיפו כי "זה מעט מדי ומאוחר מדי" והבהירו כי הם עומדים על דרישתם לפתוח בחקירה כנגד דובר צה"ל והפיקוד הבכיר.

"התנהלות דובר צה"ל באירוע והפיקוד הבכיר מחייבת פתיחת חקירה פלילית והוצאת החקירה מצה"ל, כמו שדרשנו מהפצ"ר", מסרו עורכי הדין. "לא יתכן שדינם של החיילים נחרץ בידי הרמטכ"ל, דובר צה"ל וגורמים בכירים בצה"ל בטרם נשמעה עמדתם בלב פתוח ונפש חפצה. החיילים הגנו שם על כולנו, ועמדו בפני קבוצת אנרכיסטים אלימה ותוקפנית, שפרסמה חומרים חלקיים ומגמתיים מהאירוע. צה"ל והמשטרה חייבים לפעול נגד התופעה הבזויה של הטרדות חיילי צה"ל בידי השמאל הקיצוני, זה פוגע בביטחון, זה פוגע בחיילים וזה חייב להיפסק. חוננו תיתן גב מלא ללוחמינו, לא נשקוט עד למיצוי הדין עם תוקפי החיילים ועד לחזרת הלוחמים חזרה ליחידתם".

תגיות:חברוןצה"לגבעתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה