חדשות בארץ

90 מדינות הצביעו בעד: האו"ם החליט כי יום הנכבה יצויין בסמוך ליום העצמאות

החלטה חריפה באו"ם: 90 מדינות תמכו בהחלטה לקיים אירוע לציון "יום הנכבה" ה-75 בצמוד לחגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל

  • ז' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה הלילה (חמישי) בעד ההחלטה לקיים אירוע לציון "יום הנכבה" ה-75 בצמוד לחגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.

90 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 30 הצביעו נגד ו-47 נמנעו. בין המדינות שהצביעו נגד: ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וברזיל. רוב החברות באיחוד האירופי הצביעו גם הן נגד ההצעה, למעט קפריסין שהצביעה בעד.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את ההחלטה. הוא הציג בדבריו את הכתבה בניו יורק טיימס שהתפרסמה לאחר הקמת מדינת ישראל ובה נכתב כי "היהודים בכל המדינות המוסלמיות בסכנה חמורה". הוא פירט כי הנכבה התרחשה כנגד העם היהודי, כאשר המוסלמים עקרו ובזזו את רכושן של מאות אלפי משפחות יהודיות במדינות ערב ואיראן. "כאן באו"ם מעדיפים להשכיח", תקף. "כבר 75 שנה שכאן בבניין האו"ם מספרים סיפור שקרי לחלוטין לגבי הסכסוך הישראלי פלשתיני. מאז ההחלטה על תוכנית החלוקה שאותה דחו הערבים ומדינת ישראל קיבלה, מספרים כאן באו"ם את סיפורה של הנכבה הפלשתינית. סיפור שמוחק את הנכבה האמיתית שהתרחשה מיד לאחר ההכרזה על תכנית החלוקה, סיפור הנכבה של יהדות ערב. יום לאחר החלטת האו"ם גורשו היהודים מארצות ערב ומאיראן באלימות ובאכזריות".

ביום שלישי האחרון הושקה תערוכה ייחודית באו"ם בנושא "הנכבה היהודית", גירושם של היהודים ממדינות ערב ומאיראן. בתערוכה הוצג הסיפור האמיתי: יום לאחר החלטת האו"ם החלו מדינות ערב לגרש את היהודים באלימות ובאכזריות, ומאות אלפים נאלצו לברוח ולהשאיר את חייהם מאחור.

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) הגיב להחלטת האו"ם: "החלטה או"מללה שוב הוכח כי הדגל הגדול ביותר המתנוסס בבניין האו''ם הוא של אנטי ציונות המשולב בבורות. זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל מעוגנת בתנ"ך - ספר הספרים והוא הקושאן שלנו".

  כוחו של האיסלאם גובר בעולם. הם מתרבים באירופה במספרים עצומים. מה הלאה? מהי משמעותן של ההתפתחויות הללו לעם ישראל? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת מצטט את דברי התנ"ך והמקובלים, מדריך ומכוון, ומפזר את הערפל מההווה ומהעתיד

תגיות:האו"םגלעד ארדןיום הנכבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה