חדשות בארץ

"הקורונה לא עזבה, אנחנו לקראת גל תחלואה": פרופ’ זרקא מזהיר

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הזהיר מפני העלייה בתחלואת הקורונה וקרא לציבור, בדגש על האוכלוסיות בחיסון, להתחסן בהקדם: "במקומות סגורים, שימו מסכה על הפה והאף. היא יכולה לשמור עלינו מקורונה, שפעת וגם מווירוסים נוספים"

פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הזהיר היום (רביעי) מפני גל תחלואה מתקרב של קורונה ושל שפעת. בתדרוך מיוחד, קרא הפרויקטור לציבור להתחסן בהקדם ולעטות מסכות במקומות סגורים.

"לצערי, כצפוי, תחלואת הקורונה נמצאת בעלייה", פתח פרופ' זרקא. "מספר הנבדקים עולה, וכך גם כמות החיוביים שנדבקים בקורונה. מספר החולים הקשים שמתאשפזים בבתי החולים בגלל קורונה גם הוא נמצא בעלייה. אם לפני כחודש התאשפזו מדי יום 5-3 מקרים חדשים בבתי החולים, השבוע המספרים האלו טיפסו עד לכ-20 ביום. זו עדות ברורה לכך שיש עלייה בתחלואת הקורונה אצלנו בישראל".

"אני בטוח שגם אתם מרגישים שיש יותר חולים בסביבה שלכם – בין אם יש להם קורונה, שפעת או נגיפים אחרים. כך שאין שום ספק שעכשיו אנחנו נדרשים ליותר זהירות ולמוכנות טובה יותר נגד המחלות האלה".

הפרויקטור ציין, כי נגיף הקורונה שקיים היום בישראל משתייך למשפחת האומיקרון: "יש חיסונים שמותאמים לזני האומיקרון, והם נמצאים בקופות החולים. אנחנו קוראים שוב לציבור, בדגש על אוכלוסיות הסיכון: בואו להתחסן בהקדם, אל תמתינו. חשוב להתחסן גם נגד אומיקרון וגם נגד שפעת, כי שני הנגיפים האלה יכולים לגרום למחלה קשה, בעיקר אצל אנשים מעל גיל 65 או אנשים עם מחלות רקע, מחלות כרוניות, כמו מחלות לב, סרטן, ריאות, סוכרת ועוד".

"הקורונה לא עזבה אותנו אף פעם, וכעת התחלואה נמצאת בעלייה. חשוב לי שמידע זה יגיע אליכם, אוכלוסיות הסיכון, ושכן תתחסנו. חשוב שהצעירים יסייעו להורים, לסבים ולסבתות שיהיו מוגנים יותר. כשהתחלואה עולה, חשוב שההגנה תהיה טובה יותר – את זה אפשר לעשות על ידי חיסון וגם על ידי מסכה. שימו את המסכה בכיס, וכשאתם נמצאים במקום סגור כמו אוטובוס, רכבת, טיסה או בסופרמרקט – שימו אותה על הפה והאף. היא יכולה לשמור עלינו מקורונה, משפעת וגם מווירוסים נוספים".

"לצערי, העלייה שאנחנו כרגע רואים בתחלואת הקורונה מסמנת שאנחנו לקראת גל תחלואה, גם של קורונה וגם של שפעת. חשוב מאוד, בדגש על אנשים מבוגרים ואנשים בסיכון, שנהיה מוגנים וכמובן בריאים", סיכם פרופ' זרקא.

תגיות:קורונהפרופ' סלמאן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה