חדשות בארץ

דין-דין אביב ושרון רוטר בתביעה נגד עיריית תל-אביב: "אפליה ברורה מטעמי דת"

לאחר שעיריית תל-אביב סירבה לאפשר לשרון רוטר ודין-דין אביב להופיע בפני נשים בלבד, השתיים תובעות פיצויים בגין אפליה פסולה מטעמי דת

  • ו' כסלו התשפ"ג
בניין עיריית תל אביב (צילום: shutterstock)בניין עיריית תל אביב (צילום: shutterstock)
אא

הזמרות שרון רוטר ודין-דין אביב הגישו תביעה נגד עיריית תל-אביב, זאת לאחר שבעירייה סירבו לאפשר להן להופיע מול נשים – כך דווח ב'ישראל היום'.

לטענת השניים, סירובה של עיריית תל-אביב פסול ומוגדר כ"אפליה פסולה מטעמי דת", מכיוון שהן אינן יכולות להופיע בפני גברים בשל האיסור ההלכתי.

לפני חודשיים ביקשה רוטר ממרכז ענב לתרבות לשכור את האולם לטובת מופע משותף עם אביב. בפנייתה הבהירה כי המופע הינו לנשים בלבד, מכיוון ששתיהן דתיות. מנהל המרכז ענה לה כי "אנחנו לא מקיימים מופעים בהפרדה", זאת לטענתו על פי הנחיית היועמ"ש, שקבע כי אירוע לנשים טעון את אישורה של העירייה.

מנהל המרכז הדגיש כי גם אם לא הייתה הנחיה שכזו, הוא היה מסרב לקיים אירועים כאלו "מבחינה ערכית".

בעקבות הסירוב שלחו רוטר ואביב מכתב התראה לעיריית תל-אביב, המפעילה של המרכז, אך העירייה לא הגיבה למכתב זה.

כאמור, בתגובה השתיים תובעות את עיריית תל-אביב ודורשות פיצויים בסך 100 אלף שקל בגין עבירה על חוק איסור אפליה. לטענתן, מדובר באפליה פסולה מטעמי דת, שכן הן אינן יכולות להופיע בפני גברים.

עו"ד צפנת נורדמן, המייצגת את השתיים, מסבירה: "הטענה המשתמעת נגד מופע כזה, כי הוא מפלה גברים שלא יכולים להשתתף, היא מגוחכת. אם גברים לא נכנסים לאולם רק כי זה ערב מיוחד לנשים ולא מתוך תפיסות פסולות נגדם - זו לא אפליה. זו פשוט פיקציה. לאסור על אירוע כזה רק כשעומדים בבסיסו טעמים דתיים זו אפליה ברורה מטעמי דת. זה כמובן אבסורד גם מבחינה פמיניסטית, למנוע מנשים להופיע ולהתפרנס, וגם למנוע מנשים שמעוניינות בכך ליהנות מהיצירה הזו, והכל בלי שום סיבה אמיתית". 

שרון רוטר מוסרת: "במשך שנים הופעתי מול קהל מעורב והכל היה מותר, ופתאום אחרי שעשיתי את השינוי האישי שלי אני לא לגיטימית. הפך ללא לגיטימי עבורי לייצר אמנות. מדובר באקט מרגיז ואנטי פמיניסטי. כאישה אוסרים עלי לקיים את האמנות שלי ולהתפרנס כאישה. אין לנו שום עניין להפריד בין נשים לגברים באוטובוס או במדרכות, והטיעון של מדרון חלקלק מונע ממני פרנסה וזכויות שוות. גם הטענה כאילו אנחנו מדירות גברים היא לא הגיונית. התביעה אינה בשבילי או למען בצע כסף, אלא כדי לפתוח את הערוץ הזה לנשים כמוני, שהקול שלהן ראוי להישמע וחשוב לתרבות שלנו".

גם דין-דין אביב מאשימה: "אוסרים עלינו כניסה לפסטיבלים, למקומות מכובדים כמו מרכז ענב. לא יכול להיות שאם לקחתי דרך של תורה ומצוות נסגרה הקריירה שלי. אני חשה בגידה. סוגרים את המעט שנשאר לי? מדירים אותי וחוסמים לי את הפרנסה. אני רואה את הקולגות שלי עובדות ומתפרנסות, ואני לא יכולה".

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "עם קבלת כתב התביעה נלמד את הטענות ונגיב בבית המשפט".

מה עומד מאחורי הבקשה לאסור הפרדת נשים וגברים? ומה הקשר לכפייה חילונית? הרב זמיר כהן בקטע קצר וחשוב במיוחד:

"בהתחלה היתה לי התנגדות אמיתית": איך דין דין אביב עשתה תשובה?

"הרגשתי שמצאתי את התשובה לתלישות": איך שרון רוטר עשתה תשובה?

תגיות:שרון רוטרדין-דין אביבעיריית תל-אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה