חדשות בארץ

סעיף הנכד בחוק השבות יבוטל? הליכוד מתנגד

מפלגת הליכוד מסרבת להבטיח לקדם את ביטול "סעיף הנכד" בחוק השבות. המפלגות האחרות בגוש הימין טרם הגיבו

  • ו' כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

למרות דרישתן המשותפת של כל מפלגות הקואליציה העתידית, מפלגת הליכוד מתנגדת לדרישה לשנות את "סעיף הנכד" בחוק השבות – כך פורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב'.

ההערכה היא שההתנגדות נובעת מחשש לפגיעה ביחסי ישראל ויהדות התפוצות. ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית טרם הגיבו.

"סעיף הנכד" בחוק השבות מעניק זכות עלייה לארץ וקבלת אזרחות גם למי שהוא נכד של יהודי, גם אם העולה עצמו אינו יהודי. על פי נתוני ארגון "חותם", משנת 2021 עד שנת 2022 עלו מעל ל-30,000 גויים לישראל באמצעות סעיף הנכד.

מנכ"ל חותם עמיטל בראלי קרא לפעול בנידון: "כ-26% מאוכלוסיית ישראל אינם יהודים, כל שנה נכנסים לישראל עשרות אלפי גויים זכאי חוק השבת והמגמה מדאיגה ביותר. בשנה האחרונה נכנסו לישראל מעל 30,000 זכאי חוק השבות שאינם יהודים, והצפי שהנהירה לישראל תגבר, במיוחד כעת על רקע המלחמה באוקראינה ועל רקע המשבר הכלכלי ברוסיה. ברחבי העולם יש כ-10 מיליון זכאי חוק השבות שאינם יהודים, ואנו עלולים לאבד את הרוב היהודי במדינת ישראל. הפתרון חייב להיות תיקון החקיקה בנושא, הכנסת הקרובה חייבת לתת דגש בעניין, ועל החכ"ים לעשות ככל שביכולתם בכדי לעצור את המגמה המדאיגה הזאת".

הרב זמיר כהן קורא מדם ליבו: "פעלו לביטול חוק השבות". צפו:

תגיות:הליכודחוק השבותבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה