חדשות בארץ

בגין לשון הרע: ארגון השמאל "קריים מיניסטר" יפצה את ח"כ מיקי זוהר

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעורו של ח"כ מיקי זוהר, וקבע כי עמותת השמאל "חוזה חדש" העומדת מאחורי הפגנות "קריים מיניסטר" תפצה אותו בגין פרסום שפגע בשמו הטוב

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ארגון השמאל "קריים מיניסטר" יפצה את ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בסכום של 10,000 שקלים על הכפשת שמו הטוב. כך קבע הבוקר (שלישי) שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אורן שוורץ. עוד נקבע, כי העמותה תשלם 22,500 שקלים בגין החזר הוצאות משפט.

בית המשפט קיבל בכך את ערעורו של זוהר על פסק הדין של בית משפט השלום בפתח תקווה, שדחה את תביעתו לקבלת פיצוי בסך 140,000 שקלים.

התביעה הראשונית של זוהר נגעה לציוץ בטוויטר של עמותת "חוזה חדש", העומדת מאחורי הפגנות "קריים מיניסטר", בו נכתב כי "מיקי זוהר הוא חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו שלא מפסיק להסית ולשקר". בית משפט השלום דחה את התביעה, ופסק כי ביטוי זה אינו בגדר לשון הרע אלא "ביטוי מטאפורי השייך למרחב ביטויי הבעת הדעה בפולמוס הפוליטי".

השופט שוורץ דחה את קביעתו של בית משפט השלום. בפסק דינו כתב כי הפרסום של "קריים מיניסטר" נועד להלום בבטן הרכה של זוהר: "חברות בארגון פשיעה אינה יכולה להיחשב אלא כדבר שלילי. הצמדת התווית של 'חבר בארגון פשיעה' נועדה להשפיל את זוהר ולמקם אותו בצד העברייני של הקשת האזרחית".

שוורץ דחה את טענת "קריים מיניסטר" כי מדובר בפרסום בתום לב, וכן שלל את הנופך התיאטרלי והסאטירי שניסה הארגון לייחס לדברים נגד זוהר: "הפרסום עשה שימוש מושאל בדמותו של זוהר ונייד אותה מעולם הסאטירה אל עולם המציאות. זהו ניסיון פסול לקחת את מי שלא הוכתם בפלילים, ולשתול אותו בתודעת הציבור כדמות שנטועה בעולם העברייני. תיוגו של זוהר כחייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו, בנסיבות שבהן מתנהל הליך פלילי כנגד נתניהו, אינה יכולה להיחשב אלא כדבר שפרסומו נועד להשפיל, לבזות ולפגוע במשרתו של זוהר. ככזה יש בביטוי כדי להוות לשון הרע".

את החלטתו כי יינתן לזוהר פיצוי כספי נמוך, נימק השופט בטענה כי "זוהר הוא פוליטיקאי בכיר שנטל חלק משמעותי בשיח הציבורי החריף והעוקצני שהתפתח בקשר עם ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בתקופת הקורונה. נסיבות אלה הן שחשפו אותו לשיח ריאקציוני וחריף לא פחות של המחנה הנגדי. על כך יש להוסיף את החשש מפני יצירת אפקט מצנן בשיח הציבורי אם ייקבע פיצוי בסכום גבוה. פסיקת פיצוי גבוה עלולה להרתיע את הציבור מלקחת חלק בוויכוחים במחלוקות ציבוריות, שמא הם יימצאו מפרסמים תוכן פוגע שיתאפיין כלשון הרע ויידרשו בשל כך לשלם סכומים משמעותיים".

בתגובה לפסק הדין מסר זוהר: "אני שמח על החלטת בית המשפט, הצדק נעשה. אני מקווה שיפסיקו בעתיד להכפיש נבחרי ציבור ולפגוע בשמם הטוב. חופש ביטוי הוא ערך עליון בדמוקרטיה, אבל בשום אופן הוא לא נועד להפוך לחופש של השמצות והכפשות".

תגיות:לשון הרעמיקי זוהרקריים מיניסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה